Gewone verlichting gaat niet via de accu, dus die blijft het gewoon doen met een lege accu. De toeter zit bij e-start wel via de accu, dus dat is dus ook een teken dat je accu leeg is. Waarom die leeg is moet je uitzoeken, door te meten of die wel opgeladen wordt als je de brommer aan hebt. Als die de goede laadspanning heeft, kan het zijn dat je accu gewoon kapot is. Dat gebeurt gewoon na een tijd. Als die niet goed opgeladen wordt, moet je uitzoeken waarom dat niet gebeurt. Een kapotte spanningsregelaar, of laadspoel, of de kabels. En dan moet je ook nog testen met een gewone lader of de accu nog goed is, want die mag ook niet te leeg worden, want dan gaat ie stuk.
Ik kan je niet helemaal volgen. Ik gaf juist aan dat de toeter wel prima werkte, ook als de motor niet loopt, maar het contact wel aan staat. Net als het remlicht, maar dan moet je uiteraard wel even in de rem knijpen. Ik zag dit juist als een teken dat de accu niet leeg was, maar kennelijk verbruiken toeter en remlicht zo weinig stroom dat het ook kan betekenen dat de accu wel opgeladen is, maar onvoldoende spanning levert.