Berichtdoor shadowranger » 12 jul 2011 12:44
Probeer eens alleen de rode draad van je CDI rechtstreeks op de zwarte draad uit je ontsteking te zetten en de bruine draad met het oogje achter een van de schroeven waarmee de CDI op je frame vastzit vast te maken. Dat zijn in principe de draden waarmee de CDI zijn vonk en massa heeft.
Ik zie op de foto's dat de witte en zwarte draad zijn doorgelust. Waarom is dat en zat dat al zo bij de aankoop? Misschien moet je die 2 losmaken en even goed isoleren met tape tegen vals contact en dat ie het dan wel doet. Ik begrijp uit de documentatie van Tomos dat die 2 draden de aansluiting zijn van de pick-up unit en zorgen voor de timing van de vonk. Zonder die aansluiting heb je dus 2 kansen:
1) Vonken zonder timing, alleen zoals de 2-draads uitvoering op voltage. Dan kun je in principe de timing afstellen met de grondplaat.
2) Helemaal niet vonken want de timing mist.
Kan iemand met zo'n ontsteking hierover uitsluitsel geven?
Mocht dit idd geen verbetering geven ben ik bang dat je de CDI moet gaan omruilen voor een 2 draads type.
Ik begrijp alleen niet waarom de oude en de nieuwe allebei 4 draads zijn. Heeft de motor überhaupt gelopen met die CDI?
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)
Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn