gewoon 1 flesje eurol is precies gepast,
Is dat niet 100ml? meende dat er 80ml in je tomos moest?
Door een kleiner ATW is het logisch dat je minder snel optrekt en dat hij later overschakelt. Hij gaat dan ong. 4 - 6 kmh harder, en schakelt dus ook 4-6 kmh later over dan met ATW 28.
Als je nog iets sneller wil optrekken kan je er een bromuitlaat onder doen, ipv. die standaard snel met dikke bocht. De bromuitlaat heeft gewoon een iets smallere pijp. Hij gaat 2 á 4 kmh minder hard, maar je hebt meer trekkracht bij lage toeren.
Dat het ratelen rond de 30kmh pas weg gaat kan nog steeds je 1e versnelling zijn die rammelt. Ik had laatst een nieuwe koppeling gekocht en die had dat ratel probleem ook heel erg. Het ging pas weg rond de 30kmh met ATW 24. Toen heb ik de truuk toegepast wat ik stuurde in de link en nu heb ik geen enkele ratel meer.
De rammelende koppeling kan ook het gevoel van schokken geven.
Ik snap dat je met een kleiner atw inlevert op trekkracht en dat hij later overschakelt. Meende alleen dit te kunnen compenseren met een 14/12 en bromzuiger (had met atw 28 een 14/9 en snorzuiger). Maar niet dus. Ik zal eens kijken naar een bromuitlaat, heb je misschien een goede suggestie via webshop? En over dat getikker van m'n eerste versnelling, ik zal zodra ik nieuwe atf olie en carterpakking heb gehaalt even kijken met behulp van die link, hopelijk is het dan over.
kun je dan ook gasgeven zonder dat hij vooruitkomt
Nee, dat gebeurt niet.
Kwam vandaag iemand tegen die ik ken op de fiets en bleef er heel langzaam naast rijden om even een praatje te maken, en tot 3x aan toe het enorme geschud en gerammel, net als wat ik eerder heb uitlegd. Geef ik wat gas bij dan is het over, laat ik het gas los, dan is het ook over