Dingen die echte flinke trillingen kunnen veroorzaken:
Slechte lagers, die zitten overal op de brommer maar zijn bijna nooit de oorzaak tenzij er slecht onderhoud en veel km's opzitten.
Uitlijning van de wielen/banden/onregelmatige slijtage van de band. Komt nog wel eens voor bij kettingspannen, of te zachte/harde banden.
Onregelmatig versleten koppelingssegmenten, of slechte balans in vliegwiel of koppelingshuis. Komt niet veel voor.
Detonatie/slechte verbranding of olie in de cilinder, komt vrij vaak voor als ie opgevoerd is, en hogere compressie en/of toerental heeft.
Ik rij het liefste met v-power of 98, en goede olie, Ik heb nu v-power met HEMA olie en rijdt heerlijk en stiller dan gewone benzine. Dat rijdt ook harder, als je hoog toerental/compressie hebt doordat je met 98 minder detonatie krijgt.
Ik haal hiermee 80 op tomosteller met 50cc, en trilt helemaal niet op de Streetmate.
(Streetmate is ook 20 kilo zwaarder dan een kale Standard)