Vandaag met veel geweld (natuurlijk met mate) 2 uur bezig geweest mijn cilinder eraf te halen omdat de snor met moeite de bult op kwam. Heb het vermoeden dat dit voor het grootste deel komt door een vernauwde uitlaatpoort vanwege het vele roet.
Nou heb ik nog wat vraagjes hierover:
Omdat de cilinder zo moeilijk los kwam heb ik er een behoorlijke hoeveelheid WD40 op gespoten. Na het losmaken is een klein beetje WD40+roest mijn blok in gelopen. Wat kan ik het beste doen? Zo snel mogelijk blokolie verversen?
Uiteraard moeten de tapeinden ook maar vervangen worden. Klopt het dat je dit moet doen d.m.v. twee moertjes tegen elkaar aan draaien en dan de onderste losdraaien?
Er is een klein beetje zwart achter de zuigerveren, alleen onderop de zuiger. Bovenop ziet hij er nog helemaal goed uit. Vervangen of niet? (Ik heb nog nooit zuigerveren vervangen, wel gelezen hoe het moet).
Als laatste: Ik merkte met de deotest een tijdje terug dat t.h.v. de membraan een beetje valse lucht binnenkwam. Ik weet alleen niet hoe het spruitstuk eraf krijg? Er zitten twee imbussen op die er inmiddels af zijn, maar aan de andere kant zitten andere soort koppen (geen idee hoe of wat).
De rest van mijn vragen heb ik al gevonden via de zoekfunctie

Alvast bedankt voor het lezen!