Ik ben nieuw op het forum, heb me ook maar aangemeld omdat het tomos virus (!?) ook mij te pakken heeft.
Vorig jaar mijn rijbewijs gehaald en een Honda Mtx-sh gerestaureerd. Dat was een mooi projectje, veel werk maar het resultaat mocht er zeker wezen:

In de winter net even te lang mee doorgereden en dit heeft toch z'n spoortjes nagelaten.
Daarom kwam ik samen met mijn kameraad (forumlid BBtomos) op het idee om een tosje aan te schaffen en hier mooi mee rond te tuffen. Wel is zo'n standaard tomos een beetje saai dus hebben we besloten er een gezamelijk project van te maken, allebei een leuke tomos creëren na onze eigen ideeën. Mijn idee is om een soort bobber te maken.
Even tussendoor, we hebben al eens een apparte tos gemaakt, van wat spul wat hier nog lag. Genaamd de TPS (TomosPuchSachs). Een tomos frame met Sachs wielen en een puch blok eronder. Zat wel wat werk in omdat er ook bijvoorbeeld schetsplaten voor de blok ophanging moesten worden gemaakt maar het was wel een geinig ding:

Dit is BBeths op de tps, even voor het idee.
Dit ding is wel een beetje aan z'n eind (blokje kan een beurtje gebruiken) dus we gaan hem mooi recyclen in de nieuwe tos.
Waarschijnlijk komen de wielen hier in, maar er staat ook nog een mooi setje puch spaakwielen in de schuur. Deze staan ook wel gaaf alleen zit ik dan met de ankerplaat achter aan de verkeerde kant. Moet nog even kijken wat het gaat worden.
ANYWAY,
Even zoeken en een belletje hier en daar, van het een komt het ander en daarom vanmiddag deze A3 met wat los spul opgehaald:

Met een extra blokje:

En dan de progress tot nu toe:

U mag in de hoek:

Oude mengsmering dat nog in de tank zat:

En na even sleutelen bleef er vrij weinig van over:

Op het moment ligt hij er zo bij:

In de planning staat onder andere:
- Andere banden (Puch of Sachs 17 inch) en miss whitewalls erop
- Andere voorvork erin, met 17inch spatbord.
- Coole paintjob, denk oldschool (mat?) zwart met witte vlammen/stripes en rode accenten.
- Uitlaat schuin omhoog achter het zadel
- Cilinder wat bewerken
- Koppelingsveren strakker.
Morgen heb ik niet zo heel veel tijd maar wil hem even weer opbouwen met de andere banden erop.
Ook eens kijken of ik een blokje aan het lopen kan krijgen. Dan even mee rondrijden, kameraad komt as weekend langs (we wonen +- 200km uit elkaar) dus dan kunnen we mooi rondje touren. Daarna gaat hij weer uit elkaar en word hij helemaal aangepakt.
To Be Continued...