• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Hoog stationair?

lukt het niet met afstellen? Stel hier al je afstel problemen en stotterende tomos problemen [ALLE SPROEIER VRAGEN HIER DUS OOK]
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
22 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
Gebruikersavatar
Boeman
Tomosforummer
Berichten: 134
Lid geworden op: 18 okt 2011 10:17
  • Citeer

Berichtdoor Boeman » 24 nov 2011 22:31

Hallo,

Ik ben nu een tijdje bezig met een opknap revivaltje. maar ik krijg het ene probleem na het anderre.

Mijn probleem nu is dat hij wanneer ik start meteen heel veel toeren begint te maken. wanneer ik dan gas geef dat maakt hij of nog meer toeren of hij valt dan uit.
mijn gas schuif zit niet vast, dat heb ik gecontroleerd.
ook heb ik al meerdere sproeiers geprobeerd.

mijn setup:
HD kop
Airshal 65cc cilinder
standaard 12 mm carb
Op moment sproeier 60

ik kan niks vinden van valse lucht door middel van de deo test.

waardoor kan hij nou zoveel toeren maken zonder dat ik gas geef?
Omhoog


Gebruikersavatar
TheStealthSpy
Vastgeroeste forummer
Berichten: 798
Lid geworden op: 24 okt 2010 16:09
  • Citeer

Berichtdoor TheStealthSpy » 24 nov 2011 22:36

De stationairschroef op je carb is te ver ingedraaid. Hier staat hoe je het kan oplossen: viewtopic.php?f=58&t=1870&p=17741&hilit ... len#p17741
Tomos Standard Snor (2010):
Std 50cc met Bromzuiger.
DMP HD-kop.
Org. membraan.
Dellorto 14/12 @ 56.
14mm schuin spruitstuk (uitgeb).
Std luchtfilter (ontgr).
Std snel uitlaat.
Pick-up ontsteking.
26/26.

Snelheid: 51 KM/H (GPS)

RIP Jan de Lasser
Omhoog

Gebruikersavatar
2pac
Diehard
Berichten: 2012
Lid geworden op: 02 okt 2009 13:43
Locatie: Rilland
Contacteer:
Contacteer 2pac
Website
  • Citeer

Berichtdoor 2pac » 24 nov 2011 22:37

Stationairschroef
afstelling
-Rust in vrede Jan de lasser-

Tomos是颇有几分不同你知道
Omhoog

Gebruikersavatar
Boeman
Tomosforummer
Berichten: 134
Lid geworden op: 18 okt 2011 10:17
  • Citeer

Berichtdoor Boeman » 24 nov 2011 22:40

De stationairschroef op je carb is te ver ingedraaid. Hier staat hoe je het kan oplossen: viewtopic.php?f=58&t=1870&p=17741&hilit ... len#p17741
Nee was het maar zo makkelijk :P

ik sta voor een raadsel... maar de stationairschroef reageert hij bijna niet op
Omhoog

tomostefan
Diehard
Berichten: 1513
Lid geworden op: 06 sep 2009 21:34
Locatie: Bij moeke.
  • Citeer

Berichtdoor tomostefan » 24 nov 2011 23:42

Veel te kleine sproeier, draai er eens een 70 in.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
jason246
Vaste forummer
Berichten: 235
Lid geworden op: 10 apr 2009 21:20
  • Citeer

Berichtdoor jason246 » 25 nov 2011 08:43

Kijk is naar je gaskabel, of dat hij niet te strak staat miss?
Tomos S25 Luxe Alles standaard.
Kleur: Magic Blue :D

viewtopic.php?f=68&t=15002&p=302235#p244386

http://www.Storming.nl
Omhoog

tomostefan
Diehard
Berichten: 1513
Lid geworden op: 06 sep 2009 21:34
Locatie: Bij moeke.
  • Citeer

Berichtdoor tomostefan » 28 nov 2011 01:35

Jonge, lees nou eerst zn verhaaltje eens, hij heeft zijn gasschuif gecontroleerd en dus uiteraard ook zijn kabel.
Tomos
Zundapp
say "i" spell "map" then say "ness"
Omhoog

Pascal
Diehard
Berichten: 1437
Lid geworden op: 02 dec 2009 17:54
  • Citeer

Berichtdoor Pascal » 28 nov 2011 02:24

T zijn wel symptomen van valse lucht ergens, mijn inziens.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

wippie
Tomosforummer
Berichten: 148
Lid geworden op: 05 feb 2011 15:31
  • Citeer

Berichtdoor wippie » 28 nov 2011 15:54

hier de oplossing denk ik:

ik heb ook een revival met 65cc , is een a52 blok daar moet je zelf een voetpakking voor snijden omdat hij anders valse lucht trekt met de *standaard pakking.
hou ook even je hand op je uitlaat, als hij niet uitvalt heb je zoiezo valse lucht of een gigantisch lekke uitlaat.
ik was dan ook erg blij toen ik dit las viewtopic.php?f=64&t=17235.
voor de rest nog even wat info en dingen die ik ontdekt heb met de revival.
het is zeer zeker aan te bevelen een 15mm spruitstuk te monteren met een 15 of 16mm carb.
ik heb nu een 16mm dellorto en dat is echt het optimaalst voor je tomos, helaas een klijne sproeier zit er niet in met een 16mm maar het gaat wel lekker hard, heb een 50cc hd kop en een bullet uitlaat.
ik had ook valse lucht bij mijn bussje wat tussen je carb en spruitstuk valt let daar ook op.

voor de rest rijdt de revival nu echt SUPER!
knal er elke dag mee naar school en zeker op top blaast hij er flink vandoor.
Omhoog

Gebruikersavatar
Boeman
Tomosforummer
Berichten: 134
Lid geworden op: 18 okt 2011 10:17
  • Citeer

Berichtdoor Boeman » 28 nov 2011 17:11

hier de oplossing denk ik:

ik heb ook een revival met 65cc , is een a52 blok daar moet je zelf een voetpakking voor snijden omdat hij anders valse lucht trekt met de *standaard pakking.
hou ook even je hand op je uitlaat, als hij niet uitvalt heb je zoiezo valse lucht of een gigantisch lekke uitlaat.
ik was dan ook erg blij toen ik dit las viewtopic.php?f=64&t=17235.
voor de rest nog even wat info en dingen die ik ontdekt heb met de revival.
het is zeer zeker aan te bevelen een 15mm spruitstuk te monteren met een 15 of 16mm carb.
ik heb nu een 16mm dellorto en dat is echt het optimaalst voor je tomos, helaas een klijne sproeier zit er niet in met een 16mm maar het gaat wel lekker hard, heb een 50cc hd kop en een bullet uitlaat.
ik had ook valse lucht bij mijn bussje wat tussen je carb en spruitstuk valt let daar ook op.

voor de rest rijdt de revival nu echt SUPER!
knal er elke dag mee naar school en zeker op top blaast hij er flink vandoor.

Klopt,
Ik heb de voetpakking van Tomoshop.nl gebruikt. het busje tussen mn carb en spruitstuk zal ik idd eens proberen..
12 mm dellorto kan het probleem tog niet zijn? ik zal eens proberen de 50 cc standaard erop te zetten. misschien dat dat het probleem is.

Ik laat het nog we even weten :) bedankt voor de reacties! :)
Omhoog

Gebruikersavatar
Emiel
Tomosforummer
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 sep 2011 13:46
  • Citeer

Berichtdoor Emiel » 08 dec 2011 15:28

valse lucht bij de spruitstuk pakking waar hij op de carb zit. bij mij liep ie iig daardoor hoog stationair
Tomos S25 '92
Opel D Kadett '84
Omhoog

Jaimster
Tomosforummer
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 sep 2007 11:01
Locatie: Leiden
  • Citeer

Berichtdoor Jaimster » 24 dec 2011 05:01

kabel te strak aangedraaid, kan je verstellen bij je handvat en je carb,
je stationairschroef ken je nog flink aanpassen, en wel de juiste sproeier erin?
tomos a35 snor
bromblok cilinder tuned
15.15 met 68 sproeier(moet nog 66 in)
twv 26/22
homoet 4p
topsnelheid+_ 70/75

En toen mezelf naar de klote gereden,
Tomos is nu in verkankerde staat.:)
Omhoog

Jaimster
Tomosforummer
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 sep 2007 11:01
Locatie: Leiden
  • Citeer

Berichtdoor Jaimster » 24 dec 2011 05:03

valse lucht bij de spruitstuk pakking waar hij op de carb zit. bij mij liep ie iig daardoor hoog stationair
lekker goede pakking dan?
tomos a35 snor
bromblok cilinder tuned
15.15 met 68 sproeier(moet nog 66 in)
twv 26/22
homoet 4p
topsnelheid+_ 70/75

En toen mezelf naar de klote gereden,
Tomos is nu in verkankerde staat.:)
Omhoog

Gebruikersavatar
Boeman
Tomosforummer
Berichten: 134
Lid geworden op: 18 okt 2011 10:17
  • Citeer

Berichtdoor Boeman » 27 dec 2011 13:08

Sorry jongens voor het late reageren. was toch de gaskabel :P (voel me zo stom XD)
maar goed nu wil hij nog niet stationair lopen dus ik ben er nog niet. maar hij reageert wel op de stationair schroef nu dus ik ben weer een stap verder :)
Omhoog

Gebruikersavatar
Boeman
Tomosforummer
Berichten: 134
Lid geworden op: 18 okt 2011 10:17
  • Citeer

Berichtdoor Boeman » 27 dec 2011 21:46

oke, ik weet niet wat ik verkeerd doe maar ik krijg hem gewoon niet stationair. hij blijft uitvallen... ik kan de deo-test niet eens doen omdat ik hem niet aan kan houden.
ik heb net de krukas keerring bij de versnelling kant vervangen want die lekte. maar nogsteeds niet...
morgen die andere krukas keerring ook maar vervangen.

iemand anders nog een idee?
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 28 dec 2011 11:09

kun je de schroef niet zover indraaien dat ie wel lekker stationair loopt?

Misschien zit de carburateur niet goed op het spruitstuk, zit de sealring achter de witte vulbus er in (of juist gemonteerd)?
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Gebruikersavatar
Boeman
Tomosforummer
Berichten: 134
Lid geworden op: 18 okt 2011 10:17
  • Citeer

Berichtdoor Boeman » 28 dec 2011 12:53

kun je de schroef niet zover indraaien dat ie wel lekker stationair loopt?

Misschien zit de carburateur niet goed op het spruitstuk, zit de sealring achter de witte vulbus er in (of juist gemonteerd)?
nou ik kan hem wel redelijk laten lopen maar het is meer gas geven in plaats van stationair lopen.
(je kent het dalen in toeren naar stationair wel als je bij het stoplicht te wachten staat) dat netjes op lage toeren lopen wil dus niet. Ik heb net even gekeken, de carburateur zit goed naar mijn mening. het O-ringetje zit achter de vulbus en de carburateur zit helemaal op het spruitstuk.

zal wel valse lucht zijn?
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 28 dec 2011 18:14

Bougie (+kabel en dop) nog wel in orde? Probeer anders een nieuwe, dat kan wel eens schelen.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Gebruikersavatar
Boeman
Tomosforummer
Berichten: 134
Lid geworden op: 18 okt 2011 10:17
  • Citeer

Berichtdoor Boeman » 28 dec 2011 18:22

oke, ik heb wat valse lucht ontdenk bij mijn cilindervoet. dus ik heb mijn cilinder eraf gehaald en alles goed schoongemaakt waarna ik er een nieuwe pakking tussen heb gedaan.
nadat ik alles er weer op deed en teste zat ik nogsteeds met hetzelfde probleem... kan dit aan de cilinder liggen?

ik heb namelijk al 3 verschillende blokken geprobeerd maar ik kom elke keer op een valse lucht probleem...

...EDIT...
Bougie (+kabel en dop) nog wel in orde? Probeer anders een nieuwe, dat kan wel eens schelen.
de ontsteking is niks mis mee. hij geeft een mooie sterke vonk
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 28 dec 2011 18:24

verkeerde pakking ?

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
22 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Afstellen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.