Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Omdat domme vragen niet bestaan, hier gaattie dan: heeft iemand een slimme manier gevonden om een indruk te krijgen van het nog resterende brandstofniveau in de tank.
ik meende dat de tankinhoud van een tomos a35 4liter is. Wanneer je de brandstofkraan naar beneden hebt staan rijd je 3,25liter benzine weg. Valt je tomos dan uit, en zet je de brandstof kraan naar je toe, dan staat deze op reserve, hier zit dan nog zo'n 0,75 liter benzine in, hier kan je nog wel eventjes mee rijden, maar het is zeker verstandig om te gaan tanken!
Er is naar mijn idee niet echt een trucje voor. Je voelt het op een gegeven moment wel aan. Gewoon goed opletten wat je brommer voor geluid maakt en hoe hij voelt etc. etc. als je weet dat je tank niet zo vol meer is, onthoud dat en je leert et vanzelf
bij een standaard snorfiets kan je nog ruim 30 km rijden op de reserve.
250 tot 300 km is makkelijk te doen op een tank,
als je per week van de km-teller afleest wat je in die week gereden hebt,
dan zal je in de stad meestal onder de 300 km zitten.
Als je op 1 vaste dag in de week gaat tanken , kan je niet mis gaan.
Ik heb altijd de gewoonte om het op de vrijdagmiddag te doen.
Maar zoals ik al zeg , dat geldt voor korte stadsritjes ,
sommigen leggen minimaal 30km per dag af.
Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Denk eerder 150 tot 200 km per tank.
Standaard horen ze 1 op 50 te rijden, en dan met 4 liter kom ik uit op 200 km maximaal
Ik tankte altijd elke 150 km zodat ik zeker wist dat als ik een week veel tegenwind had dat ik toch niet met een lege tank kwam te staan.
Ik heb altijd een klein flesje olie in mijn zak, voor 't geval dat me tank bijna leeg is en ik nog een flink stuk moet. Verder gebruik ik altijd de manier die Bobanos aangaf.
Snor Tomos A35 opgeknapt:
standaard cilinder met brom kop
Bullet uitlaat
14/12 carb
TWV 26/26