Vandaag weer iets nieuws erbij gekocht!!

Een Derbi Senda limited edition Black Devil. Nr. 540 van de 999. Heeft wat schade, heeft aardig wat kmtjes gelopen. Krukaslagers zijn tot op de draad versleten, vrijdag breng ik hem naar scooterservice velserbroek en zetten ze er nieuwe in, evenals nieuwe pakkingen en ze controleren de rest. Ook gaan ze de voorvork keerringen voor mij vervangen, zijn lek en nieuwe lampjes en gewoon even een klein onderhoudsbeurtje.
Setup is op het moment geloof ik:
- 50cc origineel
- (gianelli?) Conti GT ( zoals hij het noemde)
- 19,5mm carb
Hier komt voor het gewone rijden een standaard (ontgrensde) uitlaat op, heb ik erbij gekregen, ook heb ik er een 14½ mm carb bijgekregen, booskijkers en nog een kapje achter het zadeltje. Wil hem niet te al hard laten rijden, nu gaat ie te snel. Afvoeren dus.

Linksachter mist er een kap, is eraf gestolen

Maar toch een heel leuk ding

Trouwens wat onduidelijke foto's, als die gemaakt is zal ik mooie foto's nemen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update 21-2-2012
Morgen ophalen!!!! Er worden alleen nog wat kleine dingetjes gedaan zoals lampjes vervangen, remhandels worden nog vervangen en de standaard wordt wat opgelast!
Verder is blok gereviseerd, wat een RAMP was. Hij is er echt de hele dag mee bezig geweest. De krukaslagers lagen er gewoon los in, en de lager bij de bak was ook niet best meer. Allemaal vervangen.
Het blok ging er niet uit, bout was vastgerot en kon hem er niet uit halen, heeft ie hem open moeten zagen vooraan en de bout ook, toen kon hij hem er in delen uittikken, en heeft hij weer gelast etc etc..
Maar heeft die andere standaard uitlaat erop gezet met die snelle demper nog en nog die 19.5mm carb.Gaat 65 enloopt echt heeeeeeeel mooi. Nieuw.
Ook heeft hij de voorvorkkeerringen vervangen, dus hij veert ook weer nieuwe!
Ben benieuwd hoe die rijdt!
Sneak preview:
Update 22-02-2012
Rond half 2 vanmiddag opgehaald....... en net pas thuis! De Derbi rijdt echt perfect!!! Rijdt toch nog wel goed hard. Misschien een begrenzer erop, maar rijdt echt heeeel erg lekker.
Wilde een filmpje + foto's maken.... maar mijn mobiel was op

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update 23-02-2012
Vandaag weer stukkie gereden

Alleen mijn achterlicht deed het niet, ik vandaag even kijken.. blijkt de groene draad van het licht op 3 plaatsen gebroken te zijn en de rest van de draadjes hangen nog aan een zijden draadje haha.. Het probleem is dat het vrijwel in het licht is gebroken en die dingen krijg je niet open ( echt waar, ik heb het al geprobeerd. Wat er dan gebeurd is dat die stuk gaan

Daar zal ik een nieuwe voor moeten kopen.

Ook dacht ik xenon voorin te zetten, kunnen deze erin? http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=5197, dit achterlicht moet ik hebben: http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... ductId=462 .
Wel een paar foto's gemaakt

En hier foto's van het achterlicht
Nouja, het is besteld..