De veren in je remtrommel zijn sterk genoeg voor een goede werking .
Er zijn 2 mogelijkheden ,
1: zoals reeds genoemd : rotte knikken in de kabel , daar door kan de binnenkabel klemmen.
2 : de as van je remhevel in de remtrommel gaat stroef.
Dit is gemakkelijk te verhelpen.
Haal het wiel er onderuit , remtrommel eruit en de remsegmenten loshalen
( aan 1 kant omhoog klappen en het komt los, geen gekloot met aan de veren trekken dus )
Nu kan je de as van de remhevel eruit duwen , dit kan soms moeizaam gaan wat al aangeeft dat daar de euvel zit.
schoonmaken , lichtjes opschuren en lekker invetten met bijv kopervet . Maak ook het gat waar de as thuishoort schoon.
Bij het terugplaatsen van de remsegmenten , de veren erin hangen , 1 segment op zijn plek houden ,
en de laatste op zijn plek drukken door hem om te klappen.
Bedankt, maar de FAQ had ik ook al gevonden. Mijn remtrommel heb ik recent nog netjes schoongemaakt, de remhevel verwijderd, schoongemaakt en opnieuw ingevet met kogellagervet (ander geschikt vet had ik niet).De veren in je remtrommel zijn sterk genoeg voor een goede werking .
Er zijn 2 mogelijkheden ,
1: zoals reeds genoemd : rotte knikken in de kabel , daar door kan de binnenkabel klemmen.
2 : de as van je remhevel in de remtrommel gaat stroef.
Dit is gemakkelijk te verhelpen.
Haal het wiel er onderuit , remtrommel eruit en de remsegmenten loshalen
( aan 1 kant omhoog klappen en het komt los, geen gekloot met aan de veren trekken dus )
Nu kan je de as van de remhevel eruit duwen , dit kan soms moeizaam gaan wat al aangeeft dat daar de euvel zit.
schoonmaken , lichtjes opschuren en lekker invetten met bijv kopervet . Maak ook het gat waar de as thuishoort schoon.
Bij het terugplaatsen van de remsegmenten , de veren erin hangen , 1 segment op zijn plek houden ,
en de laatste op zijn plek drukken door hem om te klappen.
Nuttig om te weten, maar niet echt een antwoord op mijn vraag. Het door mij gebruikte kogellagervet is trouwens bestand tegen temperaturen tot 120 graden.Als je vet bij je remmen smeert moet je behalve op te letten dat je het vet niet op de remsegmenten zelf smeert ook opletten of het vet wel tegen warmte kan.
Als dit namelijk niet het geval is dan kan als je remmen warmer wordt het vet dunner worden en alsnog op je remsegmenten komen.
Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Bedankt voor de tip. Voortaan de kabels dan maar wat minder kort afknippen..............Wanneer je de uiteinde lang genoeg houdt, hoef je de kabel niet uit de remhevel te verwijderen.
Je kan dan de spanning eraf halen en de remhevel van je trommel losmaken en de remkabel hierin laten zitten.
een andere manier om je remkabel af te doppen, knijp een kabelschoen op de uiteinde van je remkabel
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 10 gasten