• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

kabelboom elektra goeie aansluiting S25 model

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
25 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
wessstomosss
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor wessstomosss » 12 mei 2012 16:11

hallo ik heb een vraag en hoop dat iemand me kan helpen.

ik heb een s25 blok met oude bobine. ik heb me spullen overgegooit op een ander frame en nu wil me tosser niet meer starten. ik denk(weet wel bijna zeker) dat me kabelboom niet goed zit. hoe zit dat nou het is een oud model dus dat zit ook anders met kleuren enzo volgens mi?? en heb de ballen verstand van elektra

fotos

ik weet dat die 2 gele en bruin in dat groene kastje moeten en niet zoals je op de foto ziet

Afbeelding

Afbeelding

wessstomosss
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor wessstomosss » 12 mei 2012 17:00

iemand enig idee ???

15melvin15
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 12 mei 2012 20:36

Je heoft nog niet direct te gaan pushen als er nr 50min nog niemand is.
Er zijn al wel een paar topicjes zoek op spanningsregelaar aansluiten ofzo kom je hem vast wel tegen.

wessstomosss
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor wessstomosss » 12 mei 2012 20:52

ok ja melvin klopt ik was niet echt ongeduldig maar het feit dat mensen het bericht bekeken maar geen antwooord gaven haha

maar het zit zo het is een blok van een s25 en die heb ik overgezet op een frame van a35

ik heb dus het idee dat je niet elke willekeurige bobine en spannigsregelaar kan gebruiken en dat dat met de kabels ook anders zit.

verder nog belangrijke info voordat ik m uit elkaar haalde zat er een 65 dmp met snelle uitlaat onder.aangezien die helemaal verroest was en er een gat in zat deed die ze werk niet meer naar behoren. dus ik heb nu er maar voor zolang een standaard uitlaat onder gezet. het likt mij dat dat niet veel uitmaakt alleen dat die zeg maar inhoud met rijden als die zou rijden.
kortom het gaat echt om de kabelboom en bobine en spanningsregelaar hoe zet je die goed aan elkaar zodat me brommer weer stroom krijgt en start.
ik heb 2 soorten bobines een hele oude zoals op de foto en een andere ee wat nieuwere maakt dat ook verschil of zijn ze beide bruikbaar. alle info is welkom. mijn verstand met brommers is beperkt vooral als het gaat om de elekttra :?:

15melvin15
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 12 mei 2012 23:51

Moet je kijken of je een puntenonsteking of een spoelenontsteking hebt.
jou bobine is voor puntenonsteking.

En verder weet ik ook niet hoe je een spanningsregelaar moet aansluiten want heb er zelf geen.

Het moet gweoon te vinden zijn op het forum.

wessstomosss
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor wessstomosss » 13 mei 2012 00:31

Het is voor punten ontsteking want hiervoor reed me tosser ook gewoon met deze bobine. maar wat ik dus begrijp volgens jou is dat dus niet elke willekeurige bobine te gebruiken is.
Nouja ik ben al 2 dagen dit forum aan het doorspitten en ik kom er dus echt niet uit. aangezien er genoeg elektrische schemas te vinden zijn van verschillende types. maar mijn type de s25 valt haast niks van te vinden. en ii toch ook het idee heb dat dit totaal anders zit met aansluiten en dergelijke. maar met die 'beetje vreemde setup' kan het niet te makn hebben?
Voor de duidelijkheid de gegevens:

Tomos s25 puntenontsteking
65cc dmp
staandaard carb en uitlaat(wil eerdaags ander pijpje aanschaffen(
Die oude bobine zoals op de foto.
spanningsregelaar een groen vierkant kastje.
Kan dit allemaal samen.
Alle reacties zijn welkom ik hoop graag dat iemand me uit de brand kan helpen ik word gillend gek van al die kabeltjes en ben al uren bezig geweest en heb van alles geprobeerd maar m aan de praat krijgen ho maar :p

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

15melvin15
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 13 mei 2012 09:56

Als je de bruine nou op de gene aan de zijkant zet.
gele uit het blok in het midden en gele van de kabelboom ernaast.

wessstomosss
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor wessstomosss » 13 mei 2012 10:47

Op de spanningsregelaar bedoel je. ik zal het even proberenn als ik thuis ben ik ben hele dag werken. maar het mag geen verschil uitmaken dat het een ander frame is. Hij zou de massa van me frame gewoon moeten pakken? Want dan weet ik dat ik in ieder geval geen ander spul nodig heb. maar weet je ook hoe dat zit met de bobibe? Ik heb 2 bruine kabeltjes met oogjes. die moet ik ieder op 1 kant vastdraaien met een schroef/boutje? En ik las in andere topics dat er ook iets is met een rood draad maar die heb ik helemaal niet. ik vind het zo vaag hahah want hij starte wel gewoon voordat ik alles had overgegooit op dat andere frame. alvast bedankt ik hou je op de hoogte of dat heeft gewerkt.

15melvin15
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 13 mei 2012 12:18

Het frame maakt niets uit, er zijn verschillende bobines en jij hebt de goeie.

Als je meerdere dingen hebt wat op je brommer zit heb je ook meerdere draden, denk aan electrische start wat je niet hebt of remlicht.

ferdy97
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor ferdy97 » 13 mei 2012 12:33

vonkt hij wel dan?
crosstomos;
65cc dmp
17.5 dell + polini membraan
hpi
26-33

wessstomosss
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor wessstomosss » 15 mei 2012 17:08

Ja hij vonkt. ik heb nou de bekabeling goed zitten heb hem 1 x aan de praat gekregen en toen viel die uit. Dat komt waarsc. door me setup? Standaard uitlaat met s-bocht (dus geen standaard snel) een 65cc dmp cilinder en 14/9 carb. Is dit de reden dat die niet wil blijven lopen of is het in principe wel mogelijk en kan ik het verhelpen der mate van andere sproeier iin me carb te doen. waarc. denk ik dat het gewoon door de uitlaat komt dat die niet wil blijven lopen.. als ik dan bijvoorbeeld een bullit onder gooi zal het probleem dan verholpen zijn??

15melvin15
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 15 mei 2012 18:11

Met uitlaten heb ik geen verstand

Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 15 mei 2012 19:54

65 cc met snoruitlaat ( s bocht ) en 14/ 9 carb ? o|O

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.

wessstomosss
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor wessstomosss » 18 mei 2012 22:49

Hahah ik weet dat het niet kan. maar ik heb ondertussen nu een standaard snel(zonder s-bocht) aangeschaft. maar hij wil niet blijven lopen. me tos start niet, wel komt er licht uit me koplamp en valt direct uit omdat me motor niet wil lopen. wat kan dit probleem zijn? Kapotte cilinder of carb? Want je hoort een hard geluid bwoooap en dan wil die niet blijven lopen. wie o wie kan me verder helpen.

15melvin15
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 18 mei 2012 22:59

bwoap is teveel aan lucht oftewel een te kleine sproeier

wessstomosss
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor wessstomosss » 19 mei 2012 17:58

Ik heb m nu aan de praat gekregen ik heb een andere cilinderkop eropgezet. naar mij idee was de kop die erop zat een snorkop. nu dus een bromkop. maar hij wilt nu dus wel starten maar niet echt goed blijven lopen. hij start ook enkel alleen met choke en als ik stil sta valt die uit maar rij ik ermee weg dan rijd die wel maar zodra ik dua weer afrem om te stoppen valt die uit. heb dit met afstellen te maken met de verstelbare schroef van je carb of kunnen dit ook andere oorzaken zijn?

15melvin15
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 19 mei 2012 18:28

Dit heeft met de afstelling te maken van de sproeier.
Die verstelbare schroef is je stationairschroef. Hoe verder je hem indraait hoe hoger je stationair toertal is doordat je infeite hiermee 'gas' geeft

wessstomosss
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor wessstomosss » 19 mei 2012 19:25

Dus wat ij begrijp is dat ik de sproeier(schroef) ook wat losser of vaster moet draaien of bedoel je kwa maat zeg maar. ik heb enkel alleen nr 48 49 50. Dit moet verder niet uitmaken want hiervoor toen die nog reed heeft die het ook gedaan met die sproeier en toen had ik snelle terugloop technigas erop en nu dus alleen standaard snel uitlaat. en stationair schroef is dus beter hem vaster te draaien dan losser? zo dat die zeg maar blijft 'gas' geven(blijft lopen) want dan ga ik daarmee beetje proberen kijken of ik m zuiverder krijg zegmaar

15melvin15
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 19 mei 2012 20:37

Je sproeier moet je gewoon vast hebben zitten, en als je bwoap hebt betekent dit dat je een te kleine sproeier hebt, dit klopt ook wel met je verhaal dat hij alleen start op choke (minder lucht)

stationair schroef moet je net zo lang indraaien tot hij begint aan te pakken (de koppeling) en dan een beetje terug.

Maar je zegt dat hij slecht loopt en dat ligt aan je maat sproeier.

wessstomosss
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor wessstomosss » 19 mei 2012 21:17

Oke thanx man je helpt me aardig op weg. Hij rijd nu gewoon lange stukken als ik me gas bljjf inhoudeb wel maar zodra ik gas loslaat dan moet ik me gashendel een paar keer bewegen(gas geven) zodat die door blijft rijden. maar als ik bij een stoplicht kom en rem valt die uit. ik denk dat ik hem al aardigg heb afgestelt maar nog niet helemaal perfect. dus je raad me alleen een andere sproeier aan en dan zou het geklaard moeten zijn? Welke maat raad je me dan aan na mij info die ik nu doorgeef? zit nu 50in

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
25 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki