Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Oke bedankt, ga ik vanavond die bovenste kopen!JA , kan allebei .
Ik gebruik zelf ook die van Kroon.
Vraag gelijk of ze jou aan een koperen afsluitring kunnen helpen voor een 8 mm bout.
Vwb het roltrap gebeuren: Doe je kraan dicht. Dan kan er nooit meer benzine in lopen.Poe, veel te weinig tijd de laatste dagen, en m'n Tosje start steeds slechterEven een diagnose proberen te stellen zodat ik m'n spaarzame klusminuutjes efficient kan besteden
Waar heb ik last van?
's Ochtends:
- alleen kicken = afslaan binnen 2 seconden
- kicken met klein beetje gas = motor loopt, maar gas loslaten of bijgeven = motor dood
- de eerste 100-200 meter na dit nauwkeurig startkarweitje kan ik absoluut geen grotere hoeveelheden gas geven. In "fase 1" slaat ie dan gewoon uit, in "fase 2" houdt de motor in (lijkt gesmoord te worden) en rijd ik niet veel harder dan 25.
Na die 200 meter loopt alles weer soepel, tot ik halverwege mijn reis de heerlijk fijne Beneluxtunnel tegenkom met de geweldig werkende liften.
De roltrap naar beneden gaat prima, daarna aankicken is ook 1/2 keer en rijden.
De roltrap naar boven (dus Tosje onder een hoek van 20-30 graden met voorwiel omhoog)
moet 5-10 keer kicken, vaak met wat gas bij, voordat ie weer wil lopen. Dan heeft ie wel meteen vermogen (warme motor).
's Middags na het werk
dezelfde symptomen als 's ochtends, maar dan iets minder.
Verder, onderweg
bij 45+km/h zonder vol gas (helling af, of af en toe even wat inhouden om fietsers normaal voorbij te kunnen) hoor ik een bijgeluid dat het best te vergelijken is met een fiets waarvan je de trappers even stilhoudt. Dat is op zich niet alarmerend, maar het geluid uit de Tos is een stuk harder en klinkt grover, niet alsof alles soepeltjes loopt.
Wat ik denk:
Het moeilijk starten 's ochtends en 's middags is waarschijnlijk een verstopping in carb, sproeier, of het benzinetraject.
Kan dit ook door oude ATF komen? Dit alles staat nog op de to-do lijst, dus ik hoop dat dit ook de oorzaak is
Het moeilijk starten na de roltrap omhoog lijkt me een vollopende carb. Kan ik hier iets aan doen?
Het geluid bij gas inhouden is hopelijk ook iets dat met verse smering opgelost kan worden. Of is dit iets dat op een Tosje nou eenmaal veel geluid maakt?
Je moet een nieuwe afsluitring voor die moer aan de onderkant hebben anders lekt die daar straks olie.Oke bedankt, ga ik vanavond die bovenste kopen!JA , kan allebei .
Ik gebruik zelf ook die van Kroon.
Vraag gelijk of ze jou aan een koperen afsluitring kunnen helpen voor een 8 mm bout.
Sorry, die laatste zin volg ik even niet, waarvoor zou ik die moeten kopen?
Heb je die uitlaat tegelijk met de bougie vervangen of eerst de uitlaat en daarna de bougie?Na mijn laatste vraag met het kickstart remveertje(wat helemaal goed is gekomen!)wou ik nog een korte vraag stellen.Ik dacht eerst dat het kwam door slecht onderhoud, onder andere kapotte koppelingsveer,slappe ketting en hele zwarte blokolie,maar het probleem blijft,zelfs na het monteren van een biturbo uitlaat.Zat eerst model ''dikke sigaar'' onder.Carb is zover ik weet standaard en ik vermoed een bromkop,maar dat weet ik niet zeker.Of er verder wat aan gedaan is kwa tuning weet ik niet.
Me s25/s2 loopt minder hard dan eerst,en dat is gekomen na het monteren van een andere bougieeerst ging ik makkelijk naar de 42 a 45 op teller en nu met moeite en langere afstand dan eerst de 40
Misschien dat ik even moet kijken als ik stuk heb gereden met deze uitlaat en me pas gedane onderhoud(heb hem nog niet zo lang)Wat ik me dus afvroeg is of het kan dat me snor brommer zachter loopt door een andere bougie?
Of is er tocht iets anders aan de hand ?
Het type/model precies moet ik even kijken,maar ik ging van een bosh naar een ngk.Heb de zoek functie e.d allemaal gebruikt maar nog niet helemaal me antwoord te pakken gekregen
Wat heb je er voor een bougie inzitten?Hallo allemaal ik heb een vraagje
ik heb pasgeleden mijn oude tomos weer aan het lopen gekregen met een blok van marktplaats
Alleen mijn airsal 50cc aliminium cilinder word best heet
ik weet niet waar dit aan licht de zuiger zit goed met de 2 sleuven naar boven toe ook als hij koud is en ik geef dan vol gas bv valt hij uit nadat ik hem gwn warm rijd doet hij het perfect maar hoe kan ik het probleem oplossen ? Andere bougie of een gietijzer cilinder erop doen?
Of moet ik een andere cilinderkop erop doen want daar zaten nog wel wat gleufjes in maar dat had ik beetje weg gevlakt dat hij weer beetje goed is. ik weet niet echt waar dit probleem inzit?
[ Post made via Mobile Device ]
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten