Welke Tomos model heb je? Tomos Pack'r
Wat is het bouwjaar? 2005
Sinds wanneer speelt dit probleem? gisteren
Wat is het probleem? blok rookt
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Nee
Beste forumleden,
Onlangs heb ik een Tomos Pack'r gekocht. Door de vorige eigenaar volledig aangepast. Zit een A5 blok onder en bijvoorbeeld de bedrading voor kickstart, knipperlichten etc is weggehaald.
Nu rijdt het ding prima maar blijven er een paar vragen over:
1. Gister voor het eerst getankt bij Gulf (mengsmering). Echter na een half uurtje rijden begon het blok te roken. Toen ik stopte werd dit alleen maar erger. Ik ben direct gestopt met rijden en naar shell gelopen. Daar heb ik een flesje 2takt olie gekocht en er zomaar een scheut bij de tank in gegooid. Toen ik hem even stationair heb laten draaien ben ik daarna de hele stad doorgereden zonder problemen. Kan ik concluderen dat de mengsmering van Gulf te weinig olie bevat?
2. Om de hoeveel weken / maanden is het verstandig de brommer even weg te brengen voor een onderhoudsbeurt? Heb je wiki doorgelezen maar hierin werd niet verteld om hoeveel kilometers deze blokken doorgaans een beurt nodig hebben. Ik rij nu erg veel, zal straks iedere dag 20KM worden (heen en terug naar school).
3. De brommer is niet helemaal standaard. Er zit een andere uitlaat op en er was iets 'uitgeboord' of 'uit geveild'. Ik ben benieuwd wat dit geweest moet zijn. Verder is er niets veranderd en ik haal met gemak 45km/u.
4. Is het zinvol om mijn eigen mix te maken, en euro98 te mengen met 2 takt olie en dit voortaan te tanken?
Bij voorbaat dank.