Berichtdoor C. van Klaveren » 24 okt 2012 09:03
In reactie,
Er is niks mis met de gewone zuiger c.q. zuigerveren, maar het kan beter.
Een L- zuigerveer zit aan de top van de zuiger. Hij zit gemonteerd zoals je de letter L schrijft. Door zijn veerkracht drukt hij naar buiten en ontstaat er een kleine naad tussen de zuiger en de veer. (De zuiger is aan de top ± 1 mm dunner gemaakt.) Wanneer er een ontsteking \ ontploffing plaats vind in de cilinder dan ontstaat er een grote druk. Die druk zet zich naar alle kanten gelijk uit. (De wet van Pascal) Zo ook in die kleine naad tussen de zuiger en de veer. Ergo: De zuigerveer wordt extra stevig tegen de cilinderwand aan gedrukt en sluit daardoor beter af. Zodoende heb je een betere afdichting en dus een wat sterkere kracht. Plus: Je heb maar met 1 wrijvende veer te maken. (Dat is ook iets.)
Tot zover even gemeld en vriendelijk gegroet,
Keeshaven