• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

nieuwe setup zonder succes

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
7 berichten • Pagina 1 van 1
Fons
Pindabrein
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mar 2012 11:25
  • Citeer

Berichtdoor Fons » 25 okt 2012 23:18

Welke Tomos model heb je? SP A35
Wat is het bouwjaar? 1986
Sinds wanneer speelt dit probleem? recent
Wat is het probleem? Onvoldoende toeren na nieuwe setup
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? ja, zie hieronder

Ik heb onlangs mijn oude cilindertje moeten vervangen omdat een van de in de cilinder gegoten bevestigingsboutjes voor de montage van de uitlaat was afgebroken. Omdat de carburateur ook zijn beste tijd heeft gehad heb ik die ook vervangen. Heb nu een airsal 50 cc cilinder en dellorto 15/15 SHA carburateur. Bij het monteren van de cilinder bleek dat de diameter van de piston van mijn krukas kleiner is dan de diameter van de piston van mijn nieuwe Airsalcilinder. Dus heb ik mijn oude zuiger laten zitten. Weet iemand of ik een kunstgreep kan uithalen om toch de nieuwe zuiger te plaatsen? (ik wil uiteraard niet de krukas gaan vervangen!). Met de nieuwe setup loopt hij wel, maar komt niet op toeren. Dat ligt mogelijk aan de standaard sproeier die bij de carburateur zit. Kan iemand me een richtlijn geven welke sproeier ik erin moet draaien? Of kan het niet op toeren komen door andere oorzaken?
Alvast dank voor jullie reacties!

Fons
Omhoog


Gebruikersavatar
homoetje
Diehard
Berichten: 1629
Lid geworden op: 18 dec 2011 16:38
Locatie: Hoogland
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 25 okt 2012 23:29

Jou oude zuiger is is ingesleten in je oude cilinder. Als je deze in een nieuwe cilinder doet gaat het dus niet werken, daarom denk ik dus dat het aan de zuiger ligt en dat je er gewoon een nieuwe in moet doen om het probleem uit te sluiten. Kijk ook even naar de kleur van de bougie daar aan kan je zien of hij te groot is of te klein is. Koffie met melk bruin is goed, zwart is te groot en wit te klein.
Setup:
*Maxwell Racing 65
-Inlaat spijl verwijderd
-Uitlaat poort @29,34mm breed
16/16 Dellorto SHA
Techno Circuit
Trekveren koppeling @Stage6 oranje
Omhoog

Borcheld11
Diehard
Berichten: 1014
Lid geworden op: 30 mar 2011 21:03
Locatie: Enschede
Contacteer:
Contacteer Borcheld11
Website
  • Citeer

Berichtdoor Borcheld11 » 25 okt 2012 23:44

er is wel een manier om je nieuwe zuiger te kunnen plaatsen.
dacht een andere naaldlager ofzo? moet je even zoeken met
de search.

gr

EDIT

heb je nu wel een membraan?
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music
Omhoog

christian2903
Tomosforummer
Berichten: 105
Lid geworden op: 27 sep 2012 21:20
  • Citeer

Berichtdoor christian2903 » 26 okt 2012 00:20

Zoals hierboven gezegd bestaan er inderdaad naaldlagers om van een pen12 een pen10 te maken.
Echter is het bij jouw omgewisseld zoals ik de vraag begrijp.
Iets dat te dik is voor het gat in je drijfstang kun je niet zomaar laten passen. Zeker bij een krukas zou ik hier niet mee gaan kloten, want ookal weegt je zuigertje niet veel komen er toch behoorlijke krachten vrij bij het snelle op en neer gaan.
Wat je kan doen is eenzelfde zuiger vinden die wel de juiste pendikte heeft, of je krukas vervangen.
Omhoog

Borcheld11
Diehard
Berichten: 1014
Lid geworden op: 30 mar 2011 21:03
Locatie: Enschede
Contacteer:
Contacteer Borcheld11
Website
  • Citeer

Berichtdoor Borcheld11 » 27 okt 2012 11:41

Trouwens is jou oude zuiger een dichte?
Dan kan je daar in de (zuiger) poort maken.
en de nieuwe zuigerveren kan je dan ook overzetten.?
dan heb je het probleem goedkoop en goed opgelost.

Gr
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music
Omhoog

Gebruikersavatar
TheStealthSpy
Vastgeroeste forummer
Berichten: 798
Lid geworden op: 24 okt 2010 16:09
  • Citeer

Berichtdoor TheStealthSpy » 27 okt 2012 12:27

Het probleem is dat jouw oude zuiger al veel "gereden" heeft en de cilinder niet, dat zal nooit goed lopen ook niet met nieuwe zuigerveren. Het slimste is om een nieuwer blokje te kopen met pen 12, dan ben je van het gezeur af en dan kan je weer een hele tijd vooruit.
Tomos Standard Snor (2010):
Std 50cc met Bromzuiger.
DMP HD-kop.
Org. membraan.
Dellorto 14/12 @ 56.
14mm schuin spruitstuk (uitgeb).
Std luchtfilter (ontgr).
Std snel uitlaat.
Pick-up ontsteking.
26/26.

Snelheid: 51 KM/H (GPS)

RIP Jan de Lasser
Omhoog

Fons
Pindabrein
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mar 2012 11:25
  • Citeer

Berichtdoor Fons » 28 okt 2012 21:11

Ok, dank voor jullie reacties. In de webshop van Tomoshop zie ik een zuiger A3 38 mm met pen 10. Die past weliswaar, maar is deze zuiger goed te combineren met mijn airsalcilinder? Want in de webshop wordt ook een airsalzuiger A35 met (volgens mij op de foto te zien) pen 12 aangeboden. Maar ik zie nergens een airsalzuiger met pen 10. Die bestaat mogelijk niet. De airsalzuiger heeft ook meer poorten. Ik ken de verschillen tussen A3 en A35 niet.
Een nieuwer blokje met krukaspen 12 is inderdaad een optie, maar wanneer ik het met die nieuwe A3 zuiger pen 10 kan fixen heeft dat toch mijn voorkeur (financieel en qua werk gezien).
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
7 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 5 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.