Berichtdoor C. van Klaveren » 25 okt 2012 22:46
Hallo waarde Tomos geïnteresseerden,
Zo allengs krijg ik steeds meer info over de uitlaat. En zo mogelijk maak ik een fout door in de toekomst toch mijn uitlaatbocht in te korten. (Gezien de info over de tegendruk die minder word.) Doch ik wil het “lijfelijk” mee maken, wat er gebeurd.
Het is een van de wensen die ik vroeger ook al had, maar nooit kon. Gewoon omdat de situatie het niet toeliet en je geen geld genoeg had om je dat te permitteren.
Verder is een volgende stap, of het nu wel of geen positief effect te weeg brengt, om een soort bus er achter te maken, die een zwaar geluid creëert.
Ook dit is een idee \wens, welke al sinds mijn jeugd speelt.
[Toen hadden we die “potjes” onder de Puch. En als je daar op de juiste plek(ken) gaten in maakte, gaf dat een mooi dof geluid. Vooral bij het stoplicht als je stond te wachten.)
En weer een volgende stap zal een dikkere bocht zijn. (Ik dacht ± 28mm)
Toevallig zag ik dat vandaag onder een Tomos hangen. Er zat volgens mij een verchroomde Homoet uitlaat onder. Maar zeker weten doe ik dat niet, tenslotte heb ik mij daar nog nooit echt mee bezig gehouden.
Jullie zien, dat ik nog plannen genoeg heb. Doch het zal weer even aanlopen. Want er staan op dit moment nog 3 artikeltjes op de rit. Dan nog 3 veranderingen aan de Tomosjes. En zo hier en daar wil ik nog proefjes nemen.
En als je dan in acht neemt dat de winter er aan komt, dan loopt het even aan.
Maar dat geeft niet, ik zal me niet vervelen.
Tot zover even en gegroet,
Keeshaven