• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Beginners: Kleine vragen topic #2

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
3158 berichten
  • Pagina 97 van 158
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • …
  • 158
  • Volgende
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 10 nov 2012 22:11

met water .....

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.

buitertje
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor buitertje » 11 nov 2012 01:46

dacht ik al maar even voor de bevestiging :)

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

RBurgundy
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor RBurgundy » 19 nov 2012 20:17

Ik zit te denken om een puch hd kop te kopen, ik wou het graag bij rijwielparts.nl halen en vroeg mij af of deze ook een HD kop is?

http://rijwielparts.nl/cubecart4/index. ... ductId=277

Alex..
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 19 nov 2012 20:27

Ik zit te denken om een puch hd kop te kopen, ik wou het graag bij rijwielparts.nl halen en vroeg mij af of deze ook een HD kop is?

http://rijwielparts.nl/cubecart4/index. ... ductId=277
het lijkt wel alsof ik een verschil zie in de verbrandingskamer, die van jou lijkt wat dieper en de HD van puchshop lijkt wat strakker

http://www.puchshop.de/catalog/cilinder ... anguage=nl

RBurgundy
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor RBurgundy » 19 nov 2012 21:34

het lijkt wel alsof ik een verschil zie in de verbrandingskamer, die van jou lijkt wat dieper en de HD van puchshop lijkt wat strakker

http://www.puchshop.de/catalog/cilinder ... anguage=nl
Okee, ik heb even een mail gestuurd naar rijwielparts voor de zekerheid. Ik laat weten wat hun reactie is.

RBurgundy
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor RBurgundy » 20 nov 2012 09:49

Heb net reactie gekregen, rijwielparts.nl bevestigt dat het een hoge druk kop is.

Alex..
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 20 nov 2012 11:16

top :)

Alex..
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 20 nov 2012 11:16

vergeet geen pakking

Naad
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Naad » 28 nov 2012 09:09

Na 2 jaar stil gestaan te hebben, loopt mijn Tomos Flexer sinds gisteren weer. Nieuw bromblokje in elkaar gezet en eronder gezet. Met uitzondering van m'n achtertandwiel (vervang 'm binnenkort voor een kleinere) is m'n snor nu helemaal brom. Ik heb alleen een vraag die misschien wel heel erg voor de hand ligt, daarom post ik 'm hier. Hij blijft alleen stationair draaien als de choke aan staat. Wat kan dit betekenen? Ik vermoed een te kleine sproeier, is dit vermoeden juist?

Daarnaast krijg ik m'n uitlaat niet helemaal mooi eronder. Heb een krul uitlaatje van Tecno eronder, maar hiervan komt de demper tegen het onderste bevestigingspunt van m'n achterveren. Hierdoor krijg ik 'm bij de cilinder niet helemaal goed aangesloten. Is er een eenvoudige manier om de demper in te deuken, zonder dat ik de demper naar z'n grootje help? Of is het gewoon zaak om die lelijke verhoogde veren te vervangen voor kortere?

Wat zou de meest voor de hand liggende sproeiermaat zijn met mijn set-up? Bromblok + Tecno Circuit uitlaat en wat zijn eenvoudige (misschien wel noodzakelijke) veranderingen qua tuning die ik nog moet/kan doen?
Tomos Flexer snor:
50cc std. / bromkop / bromzuiger
16mm spruitstuk / std. membraam
15/15 carb + powerfilter
Proma GP
26/24

Snelheid: 60 @ GPS (doel: 65-70)

viewtopic.php?f=68&t=19571

Thrackan
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Thrackan » 28 nov 2012 09:27

Na 2 jaar stil gestaan te hebben, loopt mijn Tomos Flexer sinds gisteren weer. Nieuw bromblokje in elkaar gezet en eronder gezet. Met uitzondering van m'n achtertandwiel (vervang 'm binnenkort voor een kleinere) is m'n snor nu helemaal brom. Ik heb alleen een vraag die misschien wel heel erg voor de hand ligt, daarom post ik 'm hier. Hij blijft alleen stationair draaien als de choke aan staat. Wat kan dit betekenen? Ik vermoed een te kleine sproeier, is dit vermoeden juist?
Het kan heel simpel zijn, probeer eens met je stationairstelschroef te spelen. Misschien geef je m veel te weinig benzine.
Loopt ie wel normaal als je gas geeft?

Mocht stationair afstellen niet genoeg zijn, dan krijg je teveel lucht binnen. Dat kan valse lucht zijn (check de aansluitingen van je carburateur goed, vooral de aansluiting naar je spruitstuk) of inderdaad een benzinetekort door een te kleine sproeier.
Daarnaast krijg ik m'n uitlaat niet helemaal mooi eronder. Heb een krul uitlaatje van Tecno eronder, maar hiervan komt de demper tegen het onderste bevestigingspunt van m'n achterveren. Hierdoor krijg ik 'm bij de cilinder niet helemaal goed aangesloten. Is er een eenvoudige manier om de demper in te deuken, zonder dat ik de demper naar z'n grootje help? Of is het gewoon zaak om die lelijke verhoogde veren te vervangen voor kortere?

Wat zou de meest voor de hand liggende sproeiermaat zijn met mijn set-up? Bromblok + Tecno Circuit uitlaat en wat zijn eenvoudige (misschien wel noodzakelijke) veranderingen qua tuning die ik nog moet/kan doen?
Sproeiermaat kan ik je niet zo vertellen. Is je spruitstuk begrenst? En je luchtfilter?
Thrackan's WWT
Tomos Pack'R (A35) 2008 | Carb: SHA 14/12 P | Cilinder: Standaard 50cc | Sproeier:58 | Bougie: NGK B6HS
Luchtfilter: Standaard | Spruitstuk: schuin Ø12 ontgrensd | Uitlaat: Fuego/Bos| Top: 65 (op teller) 52 (rollerbank)

Naad
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Naad » 28 nov 2012 10:49

Het kan heel simpel zijn, probeer eens met je stationairstelschroef te spelen. Misschien geef je m veel te weinig benzine.

Mocht stationair afstellen niet genoeg zijn, dan krijg je teveel lucht binnen. Dat kan valse lucht zijn (check de aansluitingen van je carburateur goed, vooral de aansluiting naar je spruitstuk) of inderdaad een benzinetekort door een te kleine sproeier.

Sproeiermaat kan ik je niet zo vertellen. Is je spruitstuk begrenst? En je luchtfilter?
Stationairschroef afstellen heeft zonder choke geen zin. Hij blijft dan gewoon niet draaien, met choke loopt die wel heel mooi. Hij wil wel toeren maken zonder choke, maar zo snel ik het gas los laat valt die uit. Ik zal vanmiddag even die deo test te doen. Dit kan toch ook met remmenreiniger?

Alles is op brommermaat. Spruitstuk, cilinder, zuiger, kop, carb, luchtfilter, ontsteking.
Tomos Flexer snor:
15/15 carb + powerfilter
Proma GP
26/24

Thrackan
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Thrackan » 28 nov 2012 11:04

Stationairschroef afstellen heeft zonder choke geen zin. Hij blijft dan gewoon niet draaien, met choke loopt die wel heel mooi. Hij wil wel toeren maken zonder choke, maar zo snel ik het gas los laat valt die uit. Ik zal vanmiddag even die deo test te doen. Dit kan toch ook met remmenreiniger?

Alles is op brommermaat. Spruitstuk, cilinder, zuiger, kop, carb, luchtfilter, ontsteking.
In principe kun je met alles testen, weet alleen niet hoe goed remmenreiniger is voor die onderdelen :)
Stationair laten draaien (met choke dus) zodat ie gelijkmatig loopt, en dan met wat je ook gebruikt gericht spuiten.
De plekken die ik weet:
- tussen carb en spruitstuk
- pakking spruitstuk/cilinder
- pakking cilinder/cilinderkop
- pakking uitlaat
Als je verandering hoort, heb je m te pakken :)
Thrackan's WWT
Tomos Pack'R (A35) 2008 | Carb: SHA 14/12 P | Cilinder: Standaard 50cc | Sproeier:58 | Bougie: NGK B6HS
Luchtfilter: Standaard | Spruitstuk: schuin Ø12 ontgrensd | Uitlaat: Fuego/Bos| Top: 65 (op teller) 52 (rollerbank)

Naad
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Naad » 28 nov 2012 11:16

Alvast bedankt. Zal het zsm even uitproberen. Kan valse lucht bij de uitlaat ervoor zorgen dat de brommer niet goed loopt?
Tomos Flexer snor:
15/15 carb + powerfilter
Proma GP
26/24

Thrackan
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Thrackan » 28 nov 2012 11:19

Weet ik niet 100% zeker, maar als het veel valse lucht is kan je uitlaat niet de juiste tegendruk geven, dus dan krijg je wel een probleem.
Thrackan's WWT

Naad
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Naad » 28 nov 2012 11:31

Bedankt, ik zal het zometeen even testen. Als dan blijkt dat er geen tot weinig valse lucht is, lijkt me de brommer te weinig brandstof krijgt? Dus een te kleine sproeier?
Tomos Flexer snor:
15/15 carb + powerfilter
Proma GP
26/24

Thrackan
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Thrackan » 28 nov 2012 11:45

Bedankt, ik zal het zometeen even testen. Als dan blijkt dat er geen tot weinig valse lucht is, lijkt me de brommer te weinig brandstof krijgt? Dus een te kleine sproeier?
Jup, maar als het idd valse lucht is, ook een klein beetje, kun je dat beter eerst fiksen. Zo'n gaatje of speling kan altijd wat groter of kleiner worden door trillingen en andere bewegingen, en dan blijft je afstelling ruk. Zeker tussen je carb en motor heeft een klein gaatje al snel veel invloed op je afstelling!
Plus, het kost je geen sproeier :)

Maar goed, als het met choke wel werkt en zonder choke niet, dan krijg je dus teveel lucht binnen. Als het alleen door de juiste ingangen komt (dus niet door valse lucht) dan betekent teveel lucht hetzelfde als te weinig benzine. Grotere sproeier = meer benzine.

En als ie stationair uitvalt zou ik het minimaal 4 maatjes groter zoeken (50->54), maar van 8 zou ik ook niet gek staan te kijken.
Thrackan's WWT

Speedytomosman
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Speedytomosman » 28 nov 2012 20:58

Heei hallo,

Ik heb een vraag, wwarvoor is een sproeier belangrijk enis het belangrijk om hem goed af te stellen

Hardbreaktwo
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Hardbreaktwo » 28 nov 2012 21:21

de grote van je sproeier bepaalt hoeveel benzine er vanaf je carberateur naar je cilinder gaat :P
bij 2 takt is het zeer belangrijk om de juiste maat sproeier te monteren omdat bij een te arm mengsel (te weinig benzine) je cilinder kapot gaat loopt :P

Speedytomosman
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Speedytomosman » 28 nov 2012 21:57

Bedankt ik wil mijn tomos nu gaan opvoeren volgens de snelheid tabel 75 80 km bij het opvoer forum weet jij welke maat sproeier ik dan zounmoeten gebruiken???

Hardbreaktwo
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Hardbreaktwo » 28 nov 2012 22:20

verschilt per brommer. elk klein verschil kan het verschil wezen in je sproeier.. dus precies kan niemand je vertellen
wel kan iemand met dezelfde set-up je een richtlijn geven waar je ongeveer moet beginnen

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
3158 berichten
  • Pagina 97 van 158
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98