Berichtdoor shadowranger » 11 dec 2012 23:41
Gaat ook niet. Is speciaal proces om de inlaat op maat te maken d.m.v. gieten, slijpen en kotteren. Er zit ook een bocht in dus met een boor kom je er niet en als je teveel aan de poorttimingen doet loopt ie straks helemaal niet meer.
Niet aan beginnen dus. Helaas zijn deze cilinders niet op te voeren. Misschien kun je ergens nog een brommodel ei-cilinder op de kop tikken als je de looks niet wil veranderen, anders een kompleet 2e hands membraanblok met spruitstuk e.d. onder je tomos hangen. Denk er ook aan als dit blok is voorzien van elektronische ontsteking de CDI (elektr. bobine) erbij te krijgen want de oude voor punten werkt daar niet mee.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)
Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn