Omdat ik nooit verder ben gekomen dan brommers kieken, leek het me wel een goed idee om lid te worden van dit forum.
Het is de bedoeling dat mijn neefjes hiermee kunnen spelen op de boerderij van mijn ouders.
Maar voordat het zover is zal ik wel het e.e.a. moeten aanpassen. Want rijden op deze skelter een beangstigende bezigheid.
Op mijn lijstje staat het volgende:
- Goede voeten steun
- Nieuw gas pedaal
- Rem pedaal. (Want remmen met alleen de hand rem is waardeloos)
- Rol beugel
- Afscherm kappen voor uitlaat en cilinderkop
- Toeter
- Speling uit het stuur mechanisme halen
- Likje verf
Wat vragen voor de Tomos experts;
Hoe kom is er achter wat voor type blokje ik heb. Als ik het type weet dan kan ik makkelijker opzoek naar informatie en documentatie.
Is het mogelijk om 12 volt uit dit blokje te halen om b.v. een toeter of rem licht aan te sluiten?
Mijn carburateur lekt. Na een grote schoonmaak beurs is het wel iets beter geworden maar ik vermoed dat de vlotter naald niet meer perfect afsluit. Wat voor andere carburateur raden jullie mij aan. Wat er nu opzit is wel erg simpel en heeft niet eens een CO en stel schroef of een choke.
Verder lijkt de koppeling niet al te best meer. Als ik de hand rem er niet opzit dat gaat de skelter er rap vandoor. Maar misschien is dit wel normaal want een achterwiel van een brommer draait ook al deze op zijn standaard staat. Hoe kan ik dit het beste beoordelen?
En hoe kan ik het beste een start onderbreker (kill switch) inbouwen? Wat op dit momenteel moet ik de motor stoppen door de bougie kabel er uit te trekken.
Alvast bedankt.
En nu de foto's