Bij josdijkman.nl kon ik hem ook niet vinden.
Uiteindelijk ben ik geslaagd via marktplaats. Eerder had ik al een nieuwe pakking gehaald voor tussen de cilinder en het spruitstuk. Nadat ik het spruitstuk had gemonteerd startte hij direct op choke en bleef hier ook prima op lopen. Echter, wanneer ik wat gas gaf of probeerde om stationair te lopen, sloeg de tomos steeds af. Bij vol gas deed hij het wat langer. Mijn eerste indruk: weer valse lucht.
Ik heb de nieuwe pakking toen ingesmeerd met tweetakt olie en vervolgens liep de Tomos super. Helaas komt hij voor m'n gevoel nog niet helemaal op toeren (heb nu wel 22T achter i.p.v. 24T) en lijkt het alsof hij soms wil gaan 4takten, maar dan doet ie het nét niet. Toch nog maar een keer er echt goed voor gaan zitten en de ontsteking perfect afstellen, wellicht dat daar nog wat te halen valt. Ik ben in ieder geval blij dat hij het nu weer doet, want ik was het wel een beetje beu aan het raken

. Bedankt voor alle hulp!
Nog een kleine note: in m'n encarwi carburateur zit een messing buisje geklemd waar de sproeier in gedraaid moet worden, deze is er een keer spontaan uitgedonderd, de perspassing is dus niet echt geweldig. Nu heb ik hem weer op de juiste plek teruggedaan door een schroef te draaien in het gat waar normaal de sproeier in moet, zodat ik hem juist kon draaien (dat is erg belangrijk, want de gasschuif valt hier overheen) en op de juiste hoogte kon monteren. Uiteindelijk zit hij weer vast "geperst", maar toch heb ik er niet heel erg veel vertrouwen in dat dit buisje goed blijft zitten. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik dat buisje met een druppeltje lijm op z'n plek houden als hij een keer los trilt (dat merk ik vanzelf, want dan loopt de tomos gewoon niet meer verwacht ik)?