Berichtdoor shadowranger » 31 jul 2013 20:43
Speling op dat tandwiel kan wel degelijk, het wordt alleen op zijn plek gehouden door de kooi waarin de rollen zitten en de ring eromheen. Doordat deze onderdelen slijten komt er steeds meer ruimte op de opsluiting met de kooi en het gat van de as, maar dat is niet de oorzaak van het klapperen/ ratelen. 9 van de 10 keer is dit de 1e versnelling koppeling die vooraan in het koppelingshuis zit en dan met naem doordat de segmenten ruimte hebben ten opzichte van het hart van de koppeling. Deze wordt normaal opgevangen door de diafragmaveer (alleen aanwezig bij deze koppeling) die door het gebruik in de tijd minder sterk gaat veren. Dit kun je oplossen door de veerbladen iets meer om te buigen of latoenkoper te gebruiken. Zoek er maar eens op in dit forum. Er is zelfs een wiki van.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)
Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn