Tijdje weg geweest, geen tomos gehad en niet superveel bezig geweest met brommers, ben me meer aan het richten om mn rijbewijs te betalen en te sparen voor mn auto. Tussentijds een Yamaha Jog RR gehad, maar dat beviel me niks dus weer snel verkocht.
Op dit moment rijdt ik rond op een citta.
Setup daarvan is simpel, een 13/13 carb op een std cilinder met een SIM uitlaat eronder, klaar.


Maar toen, kwam een collega naar mij toe:
Heuy Patrick ik heb nog een tomos in de schuur staan, ik heb er geen verstand van maar volgens mij is er best wat kapot, je mag hem wel hebben, gratis.
Ik nadenken van ja kan ik daar wat me, maar toen hij me vertelde dat er een kenteken op zit dacht ik, ohh das de moeite wel waard. Dus toen gingen een vriend van mij en ik de brommert ophalen...

Wat een hok dacht ik..
Maar eenmaal thuis gekomen toch maar is gaan kijken wat er nou allemaal mis is.
Het valt wel mee opzich.
- Achterspatbord gescheurd:

zo gebeurt, even een nieuwe bestellen.
En toen ging ik verder kijken, ondanks de roest is het opzich nog wel te doen.
- Ketting moet vervangen worden
- Linkerkapje opnieuw spuiten
- Poetsen..
- En het blok lopend maken.
Dit leek mij de grootste opgave aangezien ik er eerst achter moest komen wat er moest gebeuren.
Dus ik begin met een nieuwe bougie + een nieuwe bougiedop.
2x kicken en hij stond aan. Lekker freek!
Dus nu alleen de ketting even op maat maken, en eronder leggen, poetsen, en rijden.
Genoeg gelult, Hier foto's hoe die er nu bij staat:



Deze week komt de ketting er nog op en zal dan ook een rijdend filmpje maken.
Ook komt hier binnekort een uitgebreid lijstje wat ik er allemaal aan ga doen, aangezien het nu wel weer begint te kriebelen.