38Km p.u. ( wel mooi en toegestane snelheid op de rollerbank)
ervan uitgaan dat er geen lekken zitten op pakkingen, zuigerveren of keerringen
Spuitstuk begrenzer eruit halen
Carburateur 14/12 houden (schoonmaken)
Sproeier 53 max 54
Luchtfilter begrenzer eruit halen (lijkt op een vraagteken)
Tandwiel achter 33 is de standaard voor snor deze naar 28 (kleiner gaat nog harder maar trekt langzamer(bromkop lost dit op )
Bromkop behouden of snorkop het grootste verschil zal je voornamelijk merken in het op trekken en bergje op.
Voila en karren
Gr,
Bob-Jan
www.Tomospartsnederland.nl
Welke Tomos model heb je? A35
Wat is het bouwjaar? 1992
Sinds wanneer speelt dit probleem? Sinds de aankoop
Wat is het probleem? Hij gaat niet harder dan 38
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Carburateur, ontsteking is op bromstand, membraam, andere uitlaat, zuigerveren, onderhoud aan cilinder en zuiger.
Hoi iedereen,
Ik heb een tweedehands Tomos gekocht. Dus ik weet niet wat de originele setup is.
Setup nu:
Tomos A32
A5 blok, zat er op
Een universeel(?) membraan (kan ook op een Peugeot).
Een brom carburateur.
De ontsteking is op Brom stand gezet
De krakas-keerring aan de koppeling kant is vervangen.
De koppeling is gecontroleerd = ok.
Het spruitstuk is geen opgevoerd onderdeel.
De uitlaat is volgens mij een techno-bullit. Hij ziet er uit als een proma.
De sproeier heeft maat 51, is niet veranderd sinds de aankoop!!
De zuiger en cilinder zijn grondig schoon gemaakt.
Er zitten nieuwe zuigerveren om.
Nieuwe olie.
Nieuwe bougie.
Nieuwe pakkingen (+/-3 keer omdat het blok meerdere keren uit elkaar is geweest naar de speurtocht)
Ondanks de veranderingen en onderhoud aan mijn Tomos wil hij niet harder gaan dan 38.
Het enige wat ik nog zou kunnen is dat de sproeier een aantal maten groter moet, heeft iemand
een idee?
Ik hoop dat iemand op mij kan helpen bij deze speurtocht.
Alvast bedankt.