Wat is het bouwjaar? 2007
Sinds wanneer speelt dit probleem? sinds verversing van de olie en sinds ik de verlichting werkend heb gemaakt.
Wat is het probleem? De schroef draad van de carter kap is kapot van het olie bijvul gat en aftap gat van olie.
mijn achterlicht brand steeds door.
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? verse carter olie, benzine filter er op gezet, orginele spannings regelaar.
Geachte tomos rijders,
Ik heb een paar problemen met mijn snor brommer..
1, mijn brommer lekt olie als een gek. maar dat lijkt me logies.. de schroefdraad is kapot.. nu heb ik al wat onderzoek gedaan. of opniew tappen.. of helicoil er in doen... ik ben in de bouwmarkt geweest.. de prijzen voor zoon draad tap setje... is al gouw 25 euro.. als het werkt ben ik blij.. dus een nieuw deksel kopen is ook een optie... maar nu vraag ik mij af past een A35 deksel op mijn A3 tomos?? ... anders vroeg ik me af of iemand weet je waar je goedkope helicoils kan kopen of laten zetten?.. dan heb ik nog gelezen om locktite te gebruiken.. maar mensen in mijn omgeving rade dat niet aan omdat je dat bijna niet meer los krijgt.
2. toen ik mijn tomos kogt was de spannings regelaar kapot. die heb ik vervangen met een orginelen... toen werkte het weer prima. maar al sinds een best lange tijd gaat het achterlicht steeds kapot. om de week moet ik een nieuw peertje er in doen. gwn doorgebrand.. ik heb 5watt geprobeerd.. toen 10 watt... maar geen resultaat,,,terwijl me voor verlichting het wel prima doet?. Nu heeft iemand me aanbebovel een nog sterker lampje te zoeken van 15 of 20 watt.. maar waar vind je die? ik vind ze alleen van 5 en 10 watt. helaas ben k niet in het bezit van een multimeter.. hoop dat ik die kan lenen binnekort en kijken hoeveel volt en watt er uit komt. Maar iemand eenig iedee wat de oorzaak is? en liefste hoe je het op kan lossen. orgineel moet er toch 10 watt in?
Ik hoop dat ik jullie voldoende info heb gegeven. als ieamnd het niet snapt of nog info mist.. vragen zijn altijd welkom. Alvast bedankt voor jullie hulp. wil dit egt opgelost hebben maar kom er helaas nog niet helemaal uit.
Met vriendelijke groet,
Zworky de trotse eigenaar van een tomos