Top Mannen bedank voor de reacties weer.
Mijn buurman heeft een momentsleutel die ik kan lenen tot ik mijn eigen heb,dus das geregeld.
Mijn zwager heeft zo`n dopsleutelset op luchtdruk ideaal voor bvb moer afdraaien bij de koppeling/vliegwiel.
Ook 1tje voor de aanschaflijst.
de alu ring heb ik nog zodra ik er aan toe zal ik het gaan proberen maar rond/tegen kerst aan heb ik het erg druk.
Kwa inrijden heb ik ook veel verschillende dingen gelezen mijn buurman zegt ik rijd altijd in met iemand achter op word tie lekker snel van.....(scooters 4takt) hij bouwd injectors naar carborateur om of zoiets (peugeot dacht ik)
Wat ik doe (eerste volle tank nu)
iets meer smering er in.
warm rijden niet meteen vol gas naar de top maar dat kan hier ook niet.
ik rijd idd ook vol gas weg, moet ook wel anders gaat tie klooien met de 2e versn straag over gaan etc
tijdens rijden verschillende toerentallen rijden.
heuvel op rijd ik iets wat rustiger.
ik rijd zeker wel top snelheid alleen dan niet lang achter elkaar bvb paar min wel paar niet.
Maar als je luisterd naar de geluiden leer je ook hoe je brommertje reageerd op verschillende situaties.
Wat ik geleerd heb uit het forum is inrijden is niet nootzakelijk maar wel bevordelijk voor de langdurigheid dat je cilinder zuiger meegaan.
Was wel het plan x aantal jaren te rijden vriendin en ik hebben 1 auto en de stad in met de brommer is ideaal.
De rivival wou ik dus als woon/werk voertuig hebben en de youngster mee experimenteren met bvb koppeling etc beetje mee raggen indien het toelaat.
Misschien domme vraag maar moet het nog leren er zit nu een graad7 bougie in graad 6 wil ik evt nog gaan halen maar heb er nog een paar liggen moet ik nog even naar kijken.
maakt het nog uit welke graad je rijd in de winter of zomer.
mvg
Het was een grote vraagteken tot ik wist van het bestaan en de functie van het vraagtekenveertje.
2005 Youngster
standaard
2008 Rivival
standaard