Welke Tomos model heb je? Tomos quadro a35
Wat is het bouwjaar? 2003
Sinds wanneer speelt dit probleem? Enkele maanden geleden
Wat is het probleem? Tomos quadro a35 start niet.
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Alleen nieuwe pakkingen erop.
Ik door een grote plas water ben gereden, er kwam heel veel stoom van de cilinderkop af.
Even later (20 seconden) kwam mijn Tomosje nauwelijks meer vooruit, hij haperde, trok naar achter en naar voren. Het gas kon ik wel opentrekken, maar daarna ging hij haperen en ging niet harder dan 5-10 km/u.
Thuis weer even aangetrapt, maar hetzelfde probleem deed zich voor. Na een week weer geprobeerd, en nog steeds hetzelfde probleem.
2 Weken daarna, kon ik trappen wat ik wilde maar hij startte gewoon NIET.
Na 2 maanden (ongeveer), hebben mijn vader en ik de bougie eruit gehaald om te kijken of daarmee wat aan de hand was, de bougie was niet nat, mijn vader heeft wel de bougieafstand verkleint, naar ongeveer 0.5mm.
Nu een paar dagen later hebben we de brommer uit elkaar gehaald. Er zat veel water in de ontstekingsruimte.
We hebben de brommer goed schoongemaakt, uitlaat ook enz. Er zit een nieuwe koppakking, voetpakking en uitlaatpakking op.
Tevens hebben we nog de zuiger losgehad van de krukas, omdat de bovenste zuigerveer vaststond, alles weer in orde gemaakt.
Alleen nog de vraag : Het gat in de zuiger, moet die naar boven wijzen(inlaatpoort), of naar beneden wijzen (uitlaatpoort)? We hebben hem gemonteerd naar boven wijzend.
Alles vastgezet en vastgeschroefd, bougie geeft een goede vonk, maar de tomos wil niet starten.
Wie heeft er een oplossing voor dit probleem?
M.V.G.