Welke Tomos model heb je? A35
Wat is het bouwjaar? voor 2005
Sinds wanneer speelt dit probleem? sinds vandaag
Wat is het probleem? hapert, stottert, loopt niet lekker
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? ja, nieuwe zuiger, zuiger veren, bougie en olie.
Hallo, ik heb een tomos A35 gekocht, deze had het probleem niet stationair te blijven lopen. Een kleinigheid dacht ik.. inmiddels van alles nagelopen. Remmen nagekeken, nieuwe ketting en tandwielen erop gezet, verlichting in orde gemaakt, claxon aangesloten. Volgens mij staan al deze dingen los van het probleem maar wilde toch even melden wat we er allemaal mee gedaan hebben.. Om het probleem op te lossen hebben we het volgende gedaan.. een nieuwe zuiger met zuiger veren, de oude zag er niet prettig uit. Nieuwe bougie, verse olie en alles weer dicht gemaakt met nieuwe pakkingen er tussen. Toen deed ie het wel maar bleef niet stationair draaien.. de carburateur helemaal schoon gemaakt inclusief het iniminnie gaatje. Toen deed ie bleef ie wel stationair draaien en reed goed maar sloeg af en toen zaten er hele kleine metalen korrels tussen de electrode van de bougie. Dit verwijderd en toen deed ie het weer, nog wel even de cilinder kamer nagekeken maar deze was verder schoon. We dachten aan gewoon een gevalletje van pech.. Na dit euvel reed ie weer, maar na een minuut of 15 (en bij vol gas) ging ie stotteren. Nu weten we het niet meer.... de brommer start goed, loopt netjes stationair, trekt goed op maar hapert bij vanaf de 30km.. Het blok is standaard, de carburateur 14/12 met een 60 sproeier, bougie ngk 7 (maar ook een ngk8 geprobeerd) kleur is koffie dus goed, er zit ook en standaard uitlaat op. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn....????? Alvast bedankt voor de reacties