Hallo,
Ik heb last van een tikkend/knarsend geluid met mijn Quadro bj 2005. Het kwam er opeens tijdens het rijden in. Bij het optrekken hoor je het nog niet, pas wanneer ik rond de 10-15km/h begint het geluid waarneembaar te worden en steeds sneller en harder te gaan. Ik weet niet zeker of het normaal is, maar volgens mij krijg ik dit geluid ook als ik mijn achterwiel ronddraai (bij ongeveer een kwart slag hoor ik een tikje). Achteruit is die net wat harder dan vooruit.
Enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Ik denk zelf ergens in de carter of de krukas. Misschien het vraagtekenveertje? Heb al het halve forum afgezocht, maar kom voornamelijk andere geluiden tegen (de bekende Tomos kwaaltjes).
Zijn er nog trucjes om die open te krijgen? Ik heb 7 imbusjes eruit gehaald, maar krijg hem met geen mogelijkheid open. Heb al voorzichtig wat met een houten hamer getikt. Ik neem aan dat de boutjes voor olie aftappen erin mogen blijven? Alsmede de kruiskop schroef aan de zijkant (die ik er niet uit krijg).
Alvast bedankt!