Welke Tomos model heb je? Youngster 25
Wat is het bouwjaar? 2005
Sinds wanneer speelt dit probleem? Vandaag
Wat is het probleem? Tikkend geluid van een beetje toeren naar stationair
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Net gekocht
Hallo Forumgebruikers!
Ik heb me zojuist aangemeld hier omdat ik e.e.a. wil vragen over mijn net gekochte Tomos.
(Ik kan hem woensdag 30 april ophalen) Verder heb ik zelf weinig tot geen kennis over snorfietsen/bromfietsen, maar een goede vriend gelukkig wel. (die kan mij dus assisteren als er iets gedaan moet worden)
Vanmiddag bij de "dealer" even een testritje gemaakt.
Het volgende heb ik mijn vraagtekens bij:
- Wanneer ik stilstaand iets toeren maakte en terug liet komen naar stationair is er een aanwezige tik ergens vanuit het blok.
De verkoper zei dat dit normaal was en als een Tomos niet zo tikt op dat moment je hem niet moet kopen..
Mijn vraag aan jullie is of dit normaal is of dat ik me zorgen moet maken of iets na moet kijken.
- De snor loopt op dit moment tussen de 45 en 50 km/h. De verkoper vermelde dit netjes en na dat ik gevraagd had wat er moest gebeuren om hem 'terug te voeren' antwoordde hij dat het makkelijkste is om de uitlaat te vernauwen en een kleinere sproeier in te zetten. Klopt dit? Of wat raden jullie aan?
Ik ben van plan om regelmatig langs een drukke weg te rijden waar politie niet uitgesloten is. Vandaar dat ik hem het liefst tussen de 30 en 35 km/h zou willen laten rijden.
Dat is het voor nu, alvast bedankt voor de reactie(s) en het tijd nemen om dit verhaal te lezen!