Ik ben Jonathan, inmiddels 20 jaar oud (nov '94).
Sinds 23-06-'13 ben ik in het bezit van een zilvergrijze Tomos Streetmate (bouwjaar:2009). Ik heb haar gekocht met 250 km op de teller.
Dezelfde dag heb ik er een andere uitlaat onder gehangen. Niet voor de prestaties, maar voor de looks.
Ze ziet er piekfijn uit, echt een Beauty.
Een goede vriend van mij, Maarten, heeft ook een Streetmate, die is een stuk minder standaard. Meer een Beast. (Samen Beauty and the Beast)
Om toch met zijn drieën op de brommer naar Sneek te gaan heb ik een extra brommer gekocht. Helaas heb ik geen Streetmate kunnnen vinden, dus werd het een Revival (bouwjaar:2005). Deze hebben we op 16-03-'14 opgehaald.
Het is iets anders gegaan dan enkel schoon maken. We hebben er heel wat anders van gemaakt, de Revival is toch een beetje een vrouwen brommer met die lage instap.
Het resultaat:
Een paar foto's:
Nadat mijn fiets total-loss gereden was had ik nieuw vervoer nodig voor naar het station.
En gezien ik nu twee keer ben aangereden op de fiets waarna deze bij het grof vuil konden heb ik besloten ze geen derde kans te geven. Geen fiets meer, maar wel een snorbrommer.
En de Funtastic heb ik al lang erg grappig gevonden, vooral als snorbrommer.
Na niet te lang zoeken heb ik er eentje gevonden in de buurt.
Ik dacht dat het om een redelijk standaard exemplaar ging, de eigenaar had geen idee. Met de testrit ging de brommer ongeveer 30 km/h. Redelijk dacht ik...
Thuis de brommer eens opnieuw afgesteld met de lucht- en stationairschroef. En warm was de topsnelheid opeens in de buurt van de 50km/h. Oops! Dat is niet de bedoeling.
Toch maar mee gereden, want veel tijd om te sleutelen heb ik tegenwoordig niet meer. Ik heb nog wel in een vrij weekendje de tandwielen en de ketting vervangen. Terug naar de standaard tandwielverhouding. Resultaat: topsnelheid 45km/h, nog steeds te hard...
Toch maar op door gereden. Dat ging goed voor een paar weken, anderhalve maand ofzo. Toen een vastloper... Heb ik weer...

Blok opgestuurd voor revisie, want zoals ik al vertelde heb ik zelf geen tijd meer om te sleutelen.
Na wat gezeur en veel tijd het blok gereviseerd en wel terug. Laatst even gemonteerd. Loopt op een ratel na weer helemaal goed, maar ik geloof dat die ratel normaal is voor een Funtastic???
Nu hoor ik van verschillende vrienden en familieleden dat ik de Funtastic moet verkopen, maar ik weet niet of ik dat nu wil. Het blok is net gereviseerd en de brommer is netjes en schoon. Daar kunnen nog heel wat kilometers mee gereden worden!
De advertentie staat op marktplaats.
Foto's: