ik weet niet of dit op het topic mag of wat dan ook, ik zal verder niet meer actief zijn hierna. Maar wil dit puur uit preventie aan jullie vertellen.
Na 2 jaar niet meer op dit forum te zijn geweest na vandaag wil ik toch heel graag mijn verhaal snel delen met alle beunhazen!
Sleutelen aan mijn tomos in de schuur was een van de leukste tijden die er was. Nieuwe onderdelen uitproberen, problemen zelf oplossen, de tomos was echt mijn dingetje. Ik had een snor tomos a35 met een top van rond de 70.
Lekker zo in de zomer rijden zonder helm, het was immers een snor. Na 2 jaar rond te hebben gereden op mijn 'schatje' wist ik elk mankement van de brommer en was ik elke straat de baas. Ik kon uren rond rijden op dat ding.
Toen ik op een nacht naar huis reed ( en ja ik had gezopen, maar was niet zat!! ) werd ik opeens wakker in het ziekenhuis. Ik was met mijn geliefde tomos tegen een auto aan gereden. Maarja ik kende de straten daar op mijn vinger dus snapte niet hoe dat kon gebeuren.. Na een snel onderzoek bleek dat ik een epidurale hersenbloeding was opgelopen. Ik was zo hard op de grond gevallen dat er bloed bij de hersens was gekomen. Het is nu al bijna 3 jaar geleden en ik mag heel heeeel erg blij zijn dat ik dit überhaupt nog kan typen.
Het moraal van dit verhaal.. Hoe zeer je ook wil 'knallen', je scooter sneller wilt maken of mooier.. Rij voor je eigen veiligheid gewoon veilig. Ik weet heel goed hoe 'klote' een helm is en hoe lekker het is zo zonder helm. Maar wees niet te naïef en zorg dat je nog jaren kan sleutelen ipv net zoals ik ergens tegen aan te rijden.

Ik gun jullie alle tijd met het sleutelen en het rijden maar ik gun jullie niet de pijn en de operatie wat ik heb moeten hebben, puur omdat een helm niet 'chill' was..
Mijn groeten aan alle beunhazen en beginners!