• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Beginners: Kleine vragen topic #2

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
3158 berichten
  • Pagina 127 van 158
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • …
  • 158
  • Volgende
tomastim
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor tomastim » 19 dec 2014 21:08

hallo,
ik heb onlangs weer een tomos a35 gekocht en hij wil maar niet harder als 20 lopen!
mijn setup:

carb 14/12
luchtfilter ontgrenst
spruitstuk ontgrenst
snor stand
VTW origineel (26 is dat toch ?)
ATW 22
sproeier 53
omgelaste snor uitlaat naar brom uitlaat
(maar ik heb nog een homoet en brom uitlaat gekocht op marktplaats)
snor cilinder+snor kop

ik zou het liefst mijn tomos minimum 40 laten lopen

kan iemand mij helpen ?
mvg Tim

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 19 dec 2014 21:41

Begin eens om de ontsteking op bromstand te zetten. Je hebt op de kop na gewoon en brom setup.

Btw, een snorcilinder bestaat niet in membraanversies, alleen de oude ei-cilinders hadden een beperkte doorgang op de inlaat (vast).
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

tomastim
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor tomastim » 22 dec 2014 01:07

Ja ik zal hem op brom stand zetten maar ik moet eerst effe een nieuwe vliegwieltrekker bestellen !
Ik hoop dat het geen contactpunten ontsteking is want dat weet ik niet precies hoe ik dat verzet

( mijn bougie is opeens ook heel erg nat en zwart ! En het komt zelfs uit mijn uitlaat ! Kan dit blok olie zijn ? ( mengverhouden is bij mij 1:50 )

Ik zit te denken om dit te bestellen :
Complete pakking set
Blok olie
Brom zuiger (met die 2sleuven)
Atw 26
Vliegwiel trekker
En mijn snor kop afvlakken (3,5mm)

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 22 dec 2014 17:00

Kijk eerst eens even wat er precies aan scheelt voordat je onderdelen besteld waar je niets aan hebt of niet hoeft te vervangen.

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

tomastim
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor tomastim » 27 dec 2014 13:40

Ik heb een contactpunten ontsteking !
En als die draaibare schijf op het bovenste streepje staat wil dat dan zeggen dat hij al op brom stand staat ?

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 28 dec 2014 10:18

Contactpunten stel je af met voelermaat, schuifmaat en vloeipapiertje. Streepjes in het carter is voor de 4-spoels elektronische ontsteking. Afgaand op jouw verhaal klinkt het alsof iemand van 2 blokken 1 heeft gemaakt. Kloppen de bevestigingspunten van de grondplaat wel en zitten alle 3 de schroeven erin?

M.b.t. het voorgaande verhaal kan het mogelijk zijn dat de punten zijn ingebrand. Of de condensator is lek waardoor de punten zijn ingebrand. Als de punten zijn ingebrand maken ze geen contact meer in gesloten toestand en kan er geen energie worden opgewekt voor de vonk. De condensator slaat dit op, en voorkomt vonken tussen de punten als deze na opening weer sluiten.

Hoe zit het met de contacten tussen bobine, kabel, dop en bougie? Zijn die allemaal wel goed schoon en niet geoxideerd en weggefikt? Massa van bobine is goed en aangesloten?

tomastim
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor tomastim » 05 jan 2015 00:53

Ik ben er mee naar de brommerboer geweest en mijn ontsteking stond goed afgesteld ik moet aleen een sproeiertje hoger ! Maar goed ik ben nu van plan om zelf een begrenzer te maken en ik heb hier al het een en het ander gezien hoe het moet en het is opzig best makkelijk ! Maar ik weet aleen niet hoe ik mijn begrenzer moet maken dat hij maar 25-30 loopt
Hij loopt nu 45-50 en ik zou hem toch wel de helft trager willen laten lopen voor in de stat ofzo vanwege die politie enzo !
Wat moet ik kopen om mijn schakelaar op 25 af te stellen ( ik neem aan dat het zoon zwart ding is dat op zoon printplaat zit maar ik weet niet welke je moet nemen want er zijn verschilden maten ofzo die er op staan 1uf10 meen ik?
Alvast bedankt

tobias033
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor tobias033 » 14 jan 2015 23:26

Beste,
Ik heb sinds ongeveer 3 goede maanden een tomos a35 "de luxe".
Gekocht voor 200 euro en bleek een gigantische rijdende ramp toen ik thuis nader inspectie deed.
Heb deze alleen een eind verder op gekocht dus kon moeilijk terug gaan.
Begin setup was: Volledig snor uitlaat carb kop cilinder alles snor.
Na een week brak uit het niks mijn uitlaat af en bleek dat de flens ook niet los wou van de cilinder.
Aangezien mijn vrienden al langer een tosje hebben dachten zij trekken ff de cilinder er af en slijpen em er af.
Dit werkte dus niet aangezien het blok vastgeroest was als de pokke.
Dus ik bij een vriend ander blok halen voor 30 inclusief frame en een pokkezooi onderdelen.
Dat blok dus uit elkaar getrokken, Airsal 50cc cilinder opgezet, 15 mm bing, 15 mm spruitstuk ( met het nieuwe gaatje voor olie).
Nieuwe ketting achtertandwiel 28 er onder gegooid, rijd nu al een stuk beter door.
Alleen zijn er een paar dingen die toch niet helemaal kloppen naar mijn weten.
Namelijk; soms start die niet zonder choke of alleen met heel hard kicken, loopt niet stationair zonder choke, als ik langere tijd op volle toeren rijd ( ong 57 kmu) valt die ff weg en komt er een goede klap uit me uitlaat, nou weet ik dat dit kan komen door nog te kleine sproeier , maar heb toch vermoedens dat het ook ergens anders aan ligt.
De carb maakt namelijk een vreemd tuffend geluid en wou ook niet helemaal makkeljik aan het spruitstuk.
Verder trekt de tomos als die net gestart is als een trein, wil dan natuurlijk niet toeren maken ivm koud, maar als ie eenmaal is warmgereden en ik kom bij eenn stoplicht valt het toch wel op dat die dan een stuk langzamer optrekt, alsof die dan minder compressie heeft.
Aangezien de tomos van een maat van me nu opeens raar doet ( loopt wel maar valt bij 1/3e toeren uit alsof iemand het knopje indrukt) kan ik morgen even testen met een bromkop.
Toch hoor ik graag van mensen met iets meer verstand dan onze 18 jarige koppies :lol:
Ga ook vanavond even een filmpje maken met rijden dat u een idee hebt
Setup momenteel: 15/15 carb en spruitstuk, Airsal 50 cilinder, snorzuiger er nog in, Biturbo uitlaat en ontgrenst luchtfilter. sproeier is ivm continu uitboren nu niet bekent denk rond de 64?
,mvg

tobias033
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor tobias033 » 15 jan 2015 00:19

nog ff snel filmpje gemaakt http://youtu.be/agAukvp-XwU
vandaag is mn hd kop binnengekomen zit er op en merk al redelijk wat verschil..
Ga morgen ff paar sproeiers inslaan en het beesie ff goedgoed afstellen en dan laat ik weer wat weten.
Morgen ook meteen ontsteking op brom zetten dus hopen dat die dan wat meer trekt

tomastim
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor tomastim » 22 jan 2015 23:22

Ik heb ondertussen weer een stel tomosjes gehaalt en ik het het merk tomos toch al aardig onder de knie al zeg ik het zelf !
Mijn volgende plannen zijn
Setup:
65cc dmp met bromkop
15mm carb.
15mm spruitstuk
Gaasfilter of orgi ontgrensde luchtfilter
Brom stand
Brom uitlaat met dikste bocht of homoet 4p
Twv 26-22 of 26-33

Deze onderdelen heb ik alemaal
Maar ik wil zoo snel mogelijk optrekken met een van deze onderdelen !
Welk Twv , luchtfilter , uitlaat raden julie mij aan ala je aleen kan kiezen met de onderdelen die ik heb ?

Tomos_power
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Tomos_power » 23 jan 2015 07:56

Gaasfilter
Homoet p4
26-33
Zou dan ook nog een 65cc puch HD kop kopen. (€16,-)
Tomos opknap project (bezig)
Derbi Senda SM X-treme 2005, orange edition (verkocht)
Tomos a35 2005 (verkocht)

tomastim
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor tomastim » 27 jan 2015 20:12

sorry voor de later reactie maar vriendelijk bedankt !
ik heb nog een vraagje ,
mijn homoet maakt een tering herrie !
er zit geen demperwol in en zit geen demperdeksel op !
ik weet dat dit het probleem is maar maakt de uitlaat normaal altijd zoon tering herrie want ik vind het wel riskant met al die politie!
ik zou toch het liefst toch wel een 60 km/h willen halen met zoo weinig mogelijk geluid en twv 26-33
mss een andere uitlaat een optie ? zoja welke uitlaat
alvast bedankt :)

Jespertje
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Jespertje » 27 jan 2015 20:29

Je achtertandwiel moet je sowieso veranderen want met 33 gaat de 65cc dmp overtoeren maken, neem 26 en je trekt nog steeds snel op en heb ook een mooie top :) Kwa uitlaat zou ik dan gaan voor een Technigas of Tecno Estoril

Wil je geen terugloper ivm politie want je valt er nog meer mee op, zou ik mooi bij je homoet blijven en die fixen
Tomos 65cc Airsal - VERKOCHT
Derbi 74cc Italkit
Tomos 50cc STD

Grunninger broezerss

Rolf95
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Rolf95 » 27 jan 2015 21:39

Hallo,

Ik heb een tomos a35 en heb hem standaard gekocht met 50cc. heb hem nu 4 maand en wil hij rijd wind mee ongeveer 55. Ik wil hem harder laten lopen door er een 70cc onder te zetten.

Ik heb er vrij weinig verstand van en heb al even op dit forum rondgekeken.
Heb er na 2 maand een achtertandwiel 22 op laten zetten en ging iets harder maar ik wil nog harder.

Kan ik gewoon een 70cc cylinder kopen en deze erop zetten ipv mijn 50 cc cylinder? of moet ik dan nog meer dingen vernieuwen op mijn tomos?

Is alleen een 50cc/70cc cylinder wissel genoeg of dienen er ook spruitstukken en carbarateurs en koppen o.i.d. vervangen te worden? en als dit alleen bij een cilinderwissel blijft weet er nog iemand een adres waar ik goedkoop aan zon 70 cc cylinder kan komen?

Hoop dat iemand me kan adviseren

Groeten 8)

tobias033
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor tobias033 » 27 jan 2015 23:59

Hoi mijn setup is als volgt
airsal 50 cilinder, standaard zuiger
15/15 Bing sproeier 62, spruitstuk 15 mm, dmp hd kop 1 mm pakking. Vtw 26 atw 28. Gps top momenteel 48 maar trekt relatief hard Op. Enigste probleem als ik m vol doortrek en ff ip ze tol houd stop die ineens en gaat die klappen Door de uitlaat geveb zo hard dat de demper van me biturbo naar de haaien is, daarna gaat die weer aan maar dan stottert die en doet die raar.. iemand idee wat er aan de hand is?

Jespertje
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Jespertje » 02 feb 2015 18:52

Hallo,

Ik heb een tomos a35 en heb hem standaard gekocht met 50cc. heb hem nu 4 maand en wil hij rijd wind mee ongeveer 55. Ik wil hem harder laten lopen door er een 70cc onder te zetten.

Ik heb er vrij weinig verstand van en heb al even op dit forum rondgekeken.
Heb er na 2 maand een achtertandwiel 22 op laten zetten en ging iets harder maar ik wil nog harder.

Kan ik gewoon een 70cc cylinder kopen en deze erop zetten ipv mijn 50 cc cylinder? of moet ik dan nog meer dingen vernieuwen op mijn tomos?

Is alleen een 50cc/70cc cylinder wissel genoeg of dienen er ook spruitstukken en carbarateurs en koppen o.i.d. vervangen te worden? en als dit alleen bij een cilinderwissel blijft weet er nog iemand een adres waar ik goedkoop aan zon 70 cc cylinder kan komen?

Hoop dat iemand me kan adviseren

Groeten 8)
70cc heb je niet voor tomos behalve de Parmakit van 200 euro, Voor een 65cc is het verstandig om een grotere carb te kopen en een 15mm of uitgeboord spruitstuk

Een nieuwe Airsal 65cc kost ongv €60 en een 15/15 carb €35
Wil je safe spelen koop je er ook gelijk 65cc kop bij krijg je sws geen koppentikker
Derbi 74cc Italkit
Tomos 50cc STD

Grunninger broezerss

Jespertje
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Jespertje » 02 feb 2015 18:53

Hoi mijn setup is als volgt
airsal 50 cilinder, standaard zuiger
15/15 Bing sproeier 62, spruitstuk 15 mm, dmp hd kop 1 mm pakking. Vtw 26 atw 28. Gps top momenteel 48 maar trekt relatief hard Op. Enigste probleem als ik m vol doortrek en ff ip ze tol houd stop die ineens en gaat die klappen Door de uitlaat geveb zo hard dat de demper van me biturbo naar de haaien is, daarna gaat die weer aan maar dan stottert die en doet die raar.. iemand idee wat er aan de hand is?

Stel je ontsteking af :mrgreen:
Derbi 74cc Italkit
Tomos 50cc STD

Grunninger broezerss

Amariexx
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Amariexx » 08 feb 2015 08:46

Goedemorgen! Waarschijnlijk is deze vraag al een miljoen keer gesteld, maar ik stel 'm toch om het zeker te weten..

Ik heb sinds 2 weken een Tomos Revival (tweedehands gekocht), echter is het mij een raadsel welk motorblok er onder hangt. Zowel via het forum als Google enz, enz, heb ik de verschillen op geprobeerd te zoeken maar ik zie het echt niet.. :|

Kan iemand me verder helpen? :D

Foto's:
http://i963.photobucket.com/albums/ae11 ... ufp7io.jpg
http://i963.photobucket.com/albums/ae11 ... fkzl5w.jpg

Alvast bedankt :)

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 08 feb 2015 09:02

Als ik de stand van de uitlaat onder de cilinder zie, vermoed ik een A52 blok, geen A55. Dit is ook een single seat Revival. Maar als je het zeker wil weten, onder de linker motorkap (bij je kickstartpedaal) zit een sticker op het frame. Daar staan alle relevante zaken op.

Niels van den Hurk
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Niels van den Hurk » 09 feb 2015 18:47

hallo,

Mijn tomos lekt een beetje olie uit de uitlaat. onder het pijpje in de achterdemper ligt een klein beetje zwarte olie. mijn tomos rookt verder niet ofso en loopt goed. is dit normaal of is er ergens toch iets mis? ik hoor graag van jullie

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
3158 berichten
  • Pagina 127 van 158
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 125
  • 126
  • 127