Maar eerst zal ik me even voorstellen.
Ik ben dus Rick, ik ben al met brommers e.d. bezig sinds mijn negende, ik ben nu 16 en nadat ik het blok van m'n crossauto opgeblazen had begon het toch weer te kriebelen. Lang niks mee gedaan sinds ik met school (gymnasium 5 nu) en werk (ik airbrushen, ik doe vooral show motoren e.d. op het moment).
maar in de zomervakantie had ik een paar weken ingepland om aan dingen voor mezelf te werken...
En dan moet je nog een basis hebben, dat was een Tomos met kenteken in onderdelen (volledig uit elkaar, het was er wel in grote lijnen). Voordeel was dat er een 2 speed blok bij zat en voor de rest werd toch het meeste vervangen.
Goed een paar foto's van begin naar waar ik nu ben
Hiermee begonnen:

En een paar foto's van waar ik nu ben, foto's zijn waardeloos, maarja als hij helemaal af is regel ik wel fatsoenlijke.

Goede 200-300 euro alleen al aan verfkosten :p.
Blok krijg ik met een maand oid terug, dan ook de achterbrug en clip ons.
Intussen al een leuk paar veertjes bestelt en paar Kenda's.

Dat was het voor nu

De setup:
Motorisch:
DMP 65cc cilinder + zuiger (wordt bij ten kate motoren getuned door de pa van een vriend van me)
Kstar 70cc kop
Dellorto 19mm Black Racing carb.
Als hij getuned is komt er een opmaat uitlaat.
Ori ontsteking nu nog, ik moet nog zien of ik voor PVL of HPI ga.
Geen schrikbarende setup, maar ik vindt het vooral leuk om te zien wat je uit dit setupje kunt krijgen, en hij is voor merendeel ook voor de show.
Het lakwerk:
Alles gestraald, dat weer terug geschuurd omdat je altijd kleine putjes creëert, goede 3-4 lagen 2k Etch primer.
Daarna Auto Air semi opaque white als basecoat, waarover een 7-8 lagen Auto Air Pearl white ging.
De rode segmenten is een basis van AA Metallic Gold met daarover Inspire Candy Cherry. Het airbrushwerk is monochroom gedaan met Createx Illustration Sepia transparent.
Velgen zelfde verhaal, Auto Air Opaque black als basis na de voorbereiding, het rode Is weer Candy Cherry over Gold.
Voorvorkpoten hebben een 2k Wash Primer, met AA opaque zwart daarover, blanke lak is Inspire Matte show clear.
De rest is Hoogglans afgelakt, moet nog gewetsand worden en dan terug gepolijst, maar eerst een weekje uitharden.