Wat is het bouwjaar? 2012
Sinds wanneer speelt dit probleem? Sinds ik de sproeier maat heb veranderd
Wat is het probleem? Er lekt bezine van de carburateur mijn luchtfilter in.
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Ja andere uitlaat (speedy) en ook een grotere sproeier gemonteerd.
Hoi, sinds ik mijn sproeier heb veranderd heb last van een lekkende carburateur.
Er loopt langzaam benzine mijn luchtfilter in.Ik heb hierdoor al een nieuwe luchtfilter moeten halen omdat de originele zeiknat was.Ik heb al enkele keren de vlotter en sproeier opnieuw gemonteerd, dus ze zouden goed vast moeten zitten.
Daarnaast heb ik een nieuwe vlotter pakking gekocht en er tussen gedaan. Helaas maakte dit geen verschil.
Nu had ik ook gelezen dat dit probleem vaak door de vlotternaald komt. Alleen ik kan deze nergens vinden in mijn carburateur. Ik verwacht dat deze aan de vlotter vast zou zitten, alleen daar zie ik hem dus niet. Zou iemand mij kunnen aanwijzen waar op de plaatjes de vlotternaald nou zit, of zo moeten zitten? Ik hoop namelijk dat de vlotternaald mijn probleem kan oplossen.

4e plaatje is waar de bezine uitkomt en richting mijn luchtfilter loopt. De prop is eruit dus dit loop er gemakkelijk in.