Wat is het bouwjaar? 2005
Sinds wanneer speelt dit probleem? Geen probleem
Wat is het probleem? geen
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? geen
Gegroet allen
Een kersverse user laat even van zich horen

Ik heb deze week besloten een Tomos te kopen na het besluit om naast de auto dus ook maar de tweewieler te willen gaan pakken, met name door het steeds lastiger worden in binnensteden te parkeren tegen woekerprijzen
Heb dus na even op een Tomos gereden te hebben voor dit merk gekozen en ben direct op zoek gegaan naar een Tomos forum,.. En dit is duidelijk de grootste die er is, wellicht ook de beste

Tomos Targa, 2005. 7000km op de teller Begin volgende week heb ik um

Ik heb al even rondgeneusd hier en ben op deze wijze al flink wat te weten gekomen. Voor alle duidelijkheid wil ik toch nog even wat vragen;
Brommix is duurder dan zelf mixen
EUR95 en Halfords 2T, vervolgens 1 liter : 100ml en klaar?
Hoeveel kilometer op een tank gemiddeld? Volgens mij is het 4.5 en .5 liter reserve,.. Wat haal je daar zo ongeveer mee??
Mijn Tomos is volgens de eigenaar standaard , niets aan gesleuteld. Deze zou dan rond 25 a 30 moeten rijden. Is dat dan ook het uiterste om al lachend naar de agenten toe de rollerbank op te gaan? Of is er nog iets meer mogelijk ?
Wat slaat op mijn vorige vraag, ik heb dus even op een Tomos gereden, en eenmaal op gang is het aangenaam rijden. Echter vond ik dus wel de gang naar de maximale snelheid extreem moeizaam gaan. Iets harder optrekken zou dan ook niet verkeerd zijn als de Tomos die ik krijg ( wat ik verwacht ) dezelfde prestaties levert. Nu heb ik al naar dat uitlaten overzicht gekeken en zijn er een aantal aanpassingen mogelijk voor iets vlugger optrekken. Moet ik dan gaan kijken naar uitlaten voor A35? Mij is nog niet geheel duidelijk of ik dat type dan ook heb.
Wat uitlaat betreft, iets harder optrekken is zeer gewenst, maar ik wil dan ook zeker geen boetes gaan verwachten omdat de topsnelheid de uiterste maximale snelheid overschrijdt. Is er een specifieke uitlaat dat geheel past bij mijn wens?
Is het verstandig om -wat de verkoper dan ook zegt - direct maar olie te gaan verversen? Dor om zeker te zijn dat er vers in zit om zo dat dan ook zelf beter in de gaten te kunnen houden wanneer het weer zou moeten? ( om de 1000km? ) ( heb al gevonden hier waar dat zit/hoe dat moet dus die uitleg is niet nodig

Zijn er andere zaken waaraan ik direct zou gaan moeten gaan beginnen na ontvangst om zo zeker te zijn van optimaal gebruik/onderhoud om de levensduur hoog te houden?
Tot zover, anders wordt het een boekwerk,.. Tips zijn zeer welkom en wil dan ook alvast danken voor alle mogelijke input...