Welke Tomos model heb je? A35 HDA
Wat is het bouwjaar? 1990
Sinds wanneer speelt dit probleem? /
Wat is het probleem? meerdere problemen, eigenaardigheden
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? roest verwijderd en een frisse laklaag over de achterbrug en het subframe
Hallo,
Ik heb sinds een maand of 2 een tomos A 35 s HDA uit 1990 gekocht
Toen ik hem kocht reed de tomos gewoon goed, alleen was de uitlaat lek en de banden werden langzaam zacht.
Ik begon meer over tomosjes leren dmv het forum en kwam ik er achter dat het een en ander niet klopte.
de desbetreffende tomos is een snor uitvoering en loopt mischien net 20-25 maar heeft een wss brom uitlaat met een rechte pijp ( op het forum las ik dat er een kronkel in de uitlaat van een snor uitlaat zit)
zelf vind ikhet dan ook raar dat de tomos maar 20 ofzo gaat met een brommer uitlaat
ik heb het idee dat hij niet goed vonkt, ik had er aleen nieuwe bougie ingedraaid (hittegraad 5 zat er in en deed er 4 in)
ook had ik een nieuwe bougie dop erop gezet. ditalles voor niks want de tomos liep nog beroerder en dus heb ik het oude spul er maar weer opgezet.
(later de carb en luchtfilter losgehaald en die waren nog goed schoon)
Ook heb ik nog het probleem dat de verlichting en eigenlijk alle electra knippert, niet altijd maar vaak wel
wie o wie kan mij helpen
(mijn toetsenbord is kapot dus typen was een hel, hopenlijk is het niet ergelijk)