Had Bruno het toch bij het rechte eind![]()
Voor nu, verander ik er nog niks aan, gewoon standaard snel uitlaat zoals erop zat en nu ook onder mijn tomos zit.Prima, ik vroeg dit omdat een splinternieuw blok betekent, beter eerst goed inrijden voordat je er dingen aan gaat veranderen. Maar met een gebruikt blok kun je je gang gaan.
Had Bruno het toch bij het rechte eind![]()
Ja, dit ga ik later doen. Het wordt waarschijnlijk een project blokje.Je zegt dat je oude blokje bijna niet meer wil trekken en dat het klinkt alsof er knikkers inzitten. Dan is er waarschijnlijk iets mis met je koppeling, dus die zou ik eens loshalen. Misschien dat daar iets kapot is gegaan wat je makkelijk kunt vervangen. Dan heb je iig weer een goed reserve blok.
Ontsteking en alles zit op me brommer, spruitstuk zit op het nieuwe blok idd.Het blok vervangen zelf is niet zoveel werk mits je alles er al op hebt zitten (ontsteking, spruitstuk etc.) en je goed onthoudt welk kabeltje uit je blok waar hoort. Heb het zelf ook gedaan en het viel best mee.
Bedankt, dat ga ik nog zeker doen!Misschien ook nog even carterolie verversen, weet je zeker dat er weinig mis kan gaan.
Hoe weet ik of ik een afstelbare ontsteking heb?Wat je ook niet moet vergeten, indien je een afstelbare ontsteking hebt, is om even op je oude blok te markeren hoe je ontsteking nu staat. Dan kan je hem bij je nieuwe blok ook ongeveer zo zetten. Het is maar een kleine tip, maar beter dan dat je het vergeet en hem opnieuw af kunt stellen.
Oh dat wist ik idd.De carterkap aan de kant van de kickstart loshalen, dan zie je het vliegwiel en als je die loshaald kom je bij de ontsteking. Zitten als het goed is 2 merkstrepen op het carter en een puntje op de grondplaat die je kan verdraaien. Puntje op bovenste streep is de bromstand en puntje op de onderste streep is de snorstand.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten