Bedankt voor de uitleg! Denk dat ik sowieso even al die pakkingen in huis haal, just in case!Een sissend geluid duidt meestal op valse lucht. Hier hoef je hem echt niet voor naar de brommerboer te brengen aangezien je dat bakken met geld kost terwijl je het best zelf kan oplossen, als ik lees dat je ook zelf een blok hebt vervangen. Valse lucht vind je dmv de deotest. Je moet deo spuiten op de volgende aansluitingen: carburateur-spruitstuk, spruitstuk-cilinder, carter-cilinder (hier zit de voetpakking), cilinder-cilinderkop (hier zit de koppakking). Als je deo spuit op een van deze plaatsen en je merkt dat je motor in toeren verandert (hoger, lager of zelfs uitvallen) dan trekt hij op die plek valse lucht en moet dat opgelost worden. Maar hoe los je dat op? Nou, door nieuwe pakkingen te plaatsen en indien carb-spruitstuk het geval is: strakker je carb aandraaien en anders een nieuwe o-ring halen die achter je vulbusje zit. Trekt ie valse lucht bij de koppakking dan kun je de kop evt strakker aandraaien. Helpt dat niet dan zul je toch echt aan nieuwe pakkingen moeten. Maar kijk eerst maar eens of en zoja waar die valse lucht trekt.
De deo test zal ik vanmiddag ook even doen.
Vanochtend ben ik er mee naar me werk gereden en hij reed al een stuk beter gelukkig!
Alleen hoor in een tikkend geluid als ik op me top zit.. Hopelijk niks ernstigs.
Ook als ik een heuvel op rijdt vanuit stilstand, komt hij moeilijk naar zijn 2. Is dit normaal? Want op een recht stuk schakelt hij moeiteloos over.