vorige week een Tomos-A35 HDA flexer snortosje opgehaald, en meteen maar eens hier aangemeld op het forum.
Echt een opknapper maar daar was de prijs ook naar en dat was ook mijn bedoeling, een tomosje helemaal opknappen

Even wat mee rond gereden (met uitlaat maar vast met 1 schroefje.. zie vervolg) en getest en later begonnen met het uit elkaar trekken van alles.
Setup is volgensmij helemaal standaard, zoals op het plaatje aan de zijkant, alleen luchtfilter schijnt wel ontgrensd te zijn. Maar klopt dat een A-35 HDA met Flexer frame? Geen idee, maar het is mooi om mee te beginnen

Een paar plaatjes om het zo verder toe te lichten.
Zo zag hij er dus uit (nadat ik de uitlaat heb gedemonteerd en kapjes eraf heb gehaald). Plaatje aan de zijkant. Vanmiddag dus het blok eronderuit gehaald en de cilinder gedemonteerd, eerst de afgebroken bout geprobeerd uit te boren en met een linkse tap eruit te draaien, weinig succes... uiteindelijk nog proberen te boren maar dat gaat zo stug.. dit is hoe het er nu uit ziet: Daar zit de achterkant van het boutje..... Wat is jullie verdere advies? Toch proberen de bout te doorboren? (al 2 boren gebroken bij het proberen..)
Of ergens te laten doen? Of een nieuwe (of 2e handse) cilinder kopen, en zo ja welke? Allemaal vragen, ik ben benieuwd wat jullie zeggen.
Wat ik ga doen is in ieder geval een nieuw (2e hands) voorspatbord aanschaffen, misschien een andere achterbrug en een leuk uitlaatje. Verder nieuwe gashendel en remhendels, nieuwe ketting + tandwielen, kickstartveer en vast nog andere kleinigheden en ik heb al van iemand op het forum een nieuwe standaard en achterremkabel overgenomen

En nog iets, bij het aanschaffen van de nieuwe ketting en voor- en achtertandwielen, voor gewoon 26 en achter liever iets kleiner dan de standaard 33 of toch 33tands?
Alvast bedankt!