• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

A35-HDA Flexer vraagjes

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
3 berichten • Pagina 1 van 1
xSteeljaw
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor xSteeljaw » 02 nov 2015 21:06

Hallo allemaal,

vorige week een Tomos-A35 HDA flexer snortosje opgehaald, en meteen maar eens hier aangemeld op het forum.

Echt een opknapper maar daar was de prijs ook naar en dat was ook mijn bedoeling, een tomosje helemaal opknappen :)

Even wat mee rond gereden (met uitlaat maar vast met 1 schroefje.. zie vervolg) en getest en later begonnen met het uit elkaar trekken van alles.

Setup is volgensmij helemaal standaard, zoals op het plaatje aan de zijkant, alleen luchtfilter schijnt wel ontgrensd te zijn. Maar klopt dat een A-35 HDA met Flexer frame? Geen idee, maar het is mooi om mee te beginnen :)

Een paar plaatjes om het zo verder toe te lichten.

Zo zag hij er dus uit (nadat ik de uitlaat heb gedemonteerd en kapjes eraf heb gehaald).
received_487764768058171.jpeg
Plaatje aan de zijkant.
20151030_131106.jpg
Vanmiddag dus het blok eronderuit gehaald en de cilinder gedemonteerd, eerst de afgebroken bout geprobeerd uit te boren en met een linkse tap eruit te draaien, weinig succes... uiteindelijk nog proberen te boren maar dat gaat zo stug.. dit is hoe het er nu uit ziet:
20151102_200751.jpg
Daar zit de achterkant van het boutje.....
20151102_200825.jpg
Wat is jullie verdere advies? Toch proberen de bout te doorboren? (al 2 boren gebroken bij het proberen..)
Of ergens te laten doen? Of een nieuwe (of 2e handse) cilinder kopen, en zo ja welke? Allemaal vragen, ik ben benieuwd wat jullie zeggen.

Wat ik ga doen is in ieder geval een nieuw (2e hands) voorspatbord aanschaffen, misschien een andere achterbrug en een leuk uitlaatje. Verder nieuwe gashendel en remhendels, nieuwe ketting + tandwielen, kickstartveer en vast nog andere kleinigheden en ik heb al van iemand op het forum een nieuwe standaard en achterremkabel overgenomen :) Misschien dat iemand nog spullen hier aanbied die ik kan gebruiken.

En nog iets, bij het aanschaffen van de nieuwe ketting en voor- en achtertandwielen, voor gewoon 26 en achter liever iets kleiner dan de standaard 33 of toch 33tands?

Alvast bedankt!
-Tomos Flexer

TomosS25Power
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor TomosS25Power » 03 nov 2015 00:03

Wat betreft het uitboren van dat boutje heb ik geen ervaring mee. Als het je zelf niet is gelukt zou ik er niet mee doorgaan omdat je anders misschien meer kapotmaakt. Dus hem of naar een bedrijf brengen (kosten weet ik niet) of idd een nieuwe/tweedehandse cilinder erop zetten. Wat de overbrenging betreft, voor de beste snelheid/trekkracht verhouding kun je 26/26 nemen. Daarmee ligt je top een stuk hoger dan met het 33 achtertandwiel + dat je geen overtoeren maakt. Ketting heb ik gister nog een vraag over gesteld. Conclusie was dat als je wil dat ie goed is en lang meegaat je beter Regina kan nemen en anders gewoon een goedkope (€10) ketting.

John1950
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor John1950 » 03 nov 2015 07:44

Die linkse tappen zijn van gehard staal gemaakt en als die breken ben je de sigaar.Daar kom je bijna niet door heen met een boor.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
3 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers