Het blok is er onder vandaag geweest maar waren maar twee stekkers die heb ik weer aangeslotenAlles goed aangesloten? (weet niet of blok er onder vandan is geweest) Ziet de bovenkant van de bougie er hetzelfde uit als van de nieuwe? (ofwel, zit ie goed in de bougiedop?)
Testen: bougiedop ff losdraaien, uiteinde van de kabel half centimetertje van blok afhouden en kicken, dan moet je een vonk krijgen.
je bedoelt die draad die aan mijn ontsteking zit?Je keering lekt een beetje zo lijkt het, zou mogelijk meteen je vastloper verklaren. Als je de zwarte draad uit je blok nu is direkt op de rode van de bobine aansluit, doet ie het dan wel? Jn schakelaar op het stuur staat toch wel goed he?
Je keering lekt een beetje zo lijkt het, zou mogelijk meteen je vastloper verklaren. Als je de zwarte draad uit je blok nu is direkt op de rode van de bobine aansluit, doet ie het dan wel? Je schakelaar op het stuur staat toch wel goed he?
En wat is dat allemaal op de cilinder, olie?
Je keering lekt een beetje zo lijkt het, zou mogelijk meteen je vastloper verklaren. Als je de zwarte draad uit je blok nu is direkt op de rode van de bobine aansluit, doet ie het dan wel? Je schakelaar op het stuur staat toch wel goed he?
En wat is dat allemaal op de cilinder, olie?
ik heb van de ontsteking die kabel die uit het blok kwam ( zwart draadje met zo een schuif ding erop ) op de rode schuifding van de bobine gezet maar gebeurt niks weet niet of ik de goede heb aangesloten maar geen vonk tot mijn spijt
ik heb een bougiedop zonder die nippel op de bougieDan zou die het volgens mij moeten doen dus dan weet ik het ook niet meer.
Nogmaals, de bougiekap zit wel goed op de bougie? (je hebt nl. 2 soorten, bougies met kaal schroefdraad of met zo'n nippeltje daarop gedraaid.)
Ik heb de ontsteking van een andere brommer erop gezet zelfde probleem de bobine doet niks ik heb de bobine op een andere tomos getest die werkt gewoon dus het ligt denk ik toch aan de aarde of bedrading.Ik meen ongeveer 300 Ohm. Je kan het ook idd door laten meten bij de bromboer. Trouwens een multimetertje is niet zo duur hoor, bij de gamma, altijd handig om er een te hebben. Wanneer je de ontsteking er af haalt maak dan gelijk alles schoon en check of de keerring niet lek is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten