• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos membraan of Puch ?

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
4 berichten • Pagina 1 van 1
Maarten-Jan
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Maarten-Jan » 03 feb 2016 17:58

Hallo,

Ik zit al een tijdje in de Tomos wereld, doe reparaties, onderdelen inkoop etc. Maar heb altijd gedacht dat de 65cc het grootst was, omdat die wand al enorm dun was naar mijn idee. Na een tijdje tomosjes opknappen enzo lijkt het me toch is leuk om aan een sprinter te beginnen. Maar die 65cc van airsal is natuurlijk niet genoeg. Nu heb ik ook voor puch een 70cc liggen en een 62cc malossi. Nu vraag ik me alleen af of die 70cc van puch nou zo veel sneller is dan een 65cc airsal, omdat puch zuigergestuurd is en tomos een membraan heeft. Een membraan zorgt over het algemeen voor meer Pks en daarom zou ik graag een 70cc hebben met membraan.

Een zuigergestuurde cilinder met membraan zal niet de oplossing zijn, maar iemand ooit een zuigergestuurde cilinder aangepast naar een cilinder voor membraan ?

Nu leek de maxwell cilinder van Tomos wel een mooie cilinder, 70cc en met membraan. Heeft iemand daar ervaring mee ? Nu denken jullie natuurlijk, doe niet moeilijk en koop die 70cc, maar de puch 70cc heb ik al liggen, dus is altijd beter natuurlijk. Even voor de duidelijkheid, alle cilinder worden natuurlijk ook optimaal gekieteld :)

Heb ook geen krukassen gevonden voor tomos met een langere slag, mocht iemand iets weten daar op, dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Maarten

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 03 feb 2016 18:25

Omdat ze het 70cc noemen wordt het dat nog niet, zuigers zijn allemaal 44mm, neem aan die van je puch cilinder ook?

Een relatief eenvoudige manier om een lange slag te krijgen is een excentrisch bigend.

En jij mag niet meer bieden op dingen die ik wil o|O

:mrgreen:
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

Maarten-Jan
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Maarten-Jan » 03 feb 2016 18:35

De Maxwell is inderdaad gewoon 44mm zie ik net ja, beetje raar, want voor de 65cc zeggen ze op de zelfde site het zelfde. De parmakit heeft wel 45mm zag ik (ook op de zelfde site). Puch is trouwens wel 45mm.

Heb zelf nog nooit gehoord van zo n excentrisch bigend (net ff gegoogled). Klinkt wel goed, maar zal niet gratis zijn denk ik. Vraag me ook af of de slag dan heel veel zal veranderen. Iemand die dit al eens heeft gedaan bij tomos of puch ?

Ennuh, ik biedt overal op :P .Bieden en niet kopen, daar leef ik voor :D

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 03 feb 2016 18:57

En ik de hoofdprijs betalen, je wordt bedankt, haha.

Geen idee wat er al gedaan is, ik weet dat dit kan, er moet ergens een bedrijf zijn die die dingen maakt (bigend pen gaat het dan om) maar of het de moeite waard is, dan moet je dus ook een kruk kunnen persen, of laten doen... zat andere opties die misschien wel makkelijker uitvoerbaar zijn en genoeg pk's maken om de rest van je blok aan gruzels te helpen :)
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
4 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen