• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Beginners: Kleine vragen topic #2

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
3158 berichten
  • Pagina 139 van 158
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • 141
  • …
  • 158
  • Volgende
kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 14 feb 2016 22:59

Maar 1 manier om daar achter te komen
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog


Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9679
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 15 feb 2016 12:47

Voor 24 of 26, Achter 33
Met deze verhouding (relatief klein voor, groot achter) heb je een redelijk lichte vertanding. Wanneer je gas loslaat en dan alleen laat uitrollen (hoe lang doe je dat want de motor heeft wel smering nodig) klopt het dat vanuit de aandrijving soms een "klap" voelbaar is.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 15 feb 2016 13:01

Mijnes doet het ook, weet niet of dit hetzelfde is trouwens, warm zowel als koud, vertanding is juist zwaar, 26-22. rol ik uit omdat ik moet stoppen of iets dan begint ie steeds meer te klapperen naarmate ik minder en minder toeren draai. Heb het idee dat dat niet echt lekker voor de ketting is. Geen idee waarom, schakelen doet ie super.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 17 feb 2016 10:46

Op welke plaats zit de membraanpakking?
Is het: Spruitstuk -> membraan -> pakking -> Cilinder
of: Spruitstuk -> pakking -> membraan -> cilinder
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9679
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 18 feb 2016 07:53

Ik meende dat er alleen een pakking zit (bij de originele) tussen spruitstuk en membraan zit. Aan de cilinderzijde zit een soort "rubberen" pakking aangegoten. Check dit even met de "oude" als je deze hebt. Wanneer je een after-market versie koopt (zonder rubber pakking) heb je aan beide zijden van het membraan (dus cilinder en spruitstukzijde) een pakking nodig.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 09 mar 2016 16:32

Weet iemand of het koppel geratel weg gaat als je een nieuwe drukveer monteerd ipv de andere methode waarbij je koperfolie gebruikt?
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

Gerard.
  • Citeer

Berichtdoor Gerard. » 10 mar 2016 19:49

Je kunt ook alleen de tandjes van de veer iets verder ombuigen :)
Omhoog

Rampage John
Pindabrein
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 dec 2015 16:00
  • Citeer

Berichtdoor Rampage John » 15 mar 2016 18:50

Hallo, ik wil mijn versnellingsbak uit elkaar halen. Natuurlijk is het allerlaatste boutje zodanig toegetakeld dat ik hem er niet uit krijg met een inbussleutel. Ik heb het inmiddels geprobeerd met een torx en die er in slaan, ik kom er niet bij met een zaagje om zo een groef te maken voor een platte schroevendraaier, hebben jullie misschien nog ideeën om deze bout los te krijgen?
Bijlagen
IMG_20160315_183459.jpg
IMG_20160315_183435.jpg
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 15 mar 2016 21:33

Exact hetzelfde gehad vorige week bij het allerlaatste boutje. Ben al een stukje onderweg maar nog niet klaar. Mijn plan: De kop er volledig afslijpen met een dremel. Vervolgens kan de kap er gewoon af. Dan met een ijzerzaagje een spleetje zagen en er dan een schroevendraaier in zetten.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 15 mar 2016 22:21

Lijkt wel kunst man.
bout.jpg
Hier kan je met dremel en slijpschijfje toch wel eem gleuf inmaken? Dan met goedpassende (slag) schroevendraaier eruit zien te krijgen. Voordeel is dat je dan ff meer "vlees" hebt. Mislukt het dan kan je het nog een x proberen of met dop erop slaan manier, gaat plan Brueno mis dan ben je helemaal ziek denk.

Ook vooral niet de voetsteun er ff afhalen zodat je er een beetje bij kan, laat staan je blok er onderuit :x
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 15 mar 2016 22:33

Als mijn plan fout gaat dan tja, slijp ik er denk ik 2 rechte kanten aan en met een steeksleutel 4 (ofzo) proberen denk ik...
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 15 mar 2016 22:51

Draait ie ook zo rond, je moet zoveel mogelijk rakend oppervlak creeren. En als je bij een 6 mm boutje een gleuf maakt van wat, 1,5 mm dan blijft er nix over en dat breekt dan dus, zeer waarschijnlijk, af. Beter (eerst) gleuf in de kop van de bout maken dus, al was het maar omdat veel sterker en gaat dat mis heb je nog een 2de kans.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 16 mar 2016 12:06

o, wacht ff, bij B zit er nog een stuk imbus in, als dat pisbakkenstaal is geen probleem anders misschien een beetje lastig slijpen? (Dikke ???) Proberen kan altijd :)
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

TimmyTim
Tomosforummer
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 mar 2016 15:46
  • Citeer

Berichtdoor TimmyTim » 16 mar 2016 14:46

Vraagje:

Als je naar de bougiekleur kijkt, moet je dan eerst een stuk warmrijden?

Ik heb laatst namelijk een foto geplaatst van mijn bougie en daar ziet hij er slecht uit. Echter heb ik voorafgaande aan die foto NIET ingereden.
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 16 mar 2016 15:22

Ja, een flink stuk vol gas.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

Gerard.
  • Citeer

Berichtdoor Gerard. » 16 mar 2016 18:00

Kop er afboren met een dikke boor. Dan de kap verwijderen. Het schroefdraad met een vijl voorzien van 8 kanten en hier dan een dop op zetten en losdraaien :)
Omhoog

daanDH
Tomosforummer
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 okt 2014 08:57
  • Citeer

Berichtdoor daanDH » 19 mar 2016 00:56

Als ik een laag stuur op mijn tomos plaats en ook nog eens een snelgas. Moet ik dan een andere gaskabel hebben dan de standaard?
Omhoog

TimmyTim
Tomosforummer
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 mar 2016 15:46
  • Citeer

Berichtdoor TimmyTim » 21 mar 2016 15:11

Weet iemand hoeveel ampere en volt er door het rode draadje gaat dat uit de bobine/cdi komt? Ik heb zelf helaas geen multimeter
Hieronder een foto waarop je het rode draadje kunt zien:

Afbeelding
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 21 mar 2016 15:29

Ook al aan de begrenzer? ;)

270 volt of iets, amperage geen idee, vast niet veel.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

TimmyTim
Tomosforummer
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 mar 2016 15:46
  • Citeer

Berichtdoor TimmyTim » 21 mar 2016 15:37

Dank voor je antwoord.

Ik ben inderdaad aan het researchen. Ik heb echter het idee dat het beter kan dan in de FAQ beschreven staat, die is ook relatief oud.

Heb al schakelaartjes gezien van 5x5mm (vandaar deze vraag, ik kijk ook welke onderdelen geschikt zijn) en nog wat andere info die misschien handig kan zijn om stotteren op de rollerbank te voorkomen.

Wil me graag eerst goed inlezen voordat ik eraan begin, maar ik denk dat je dit wel heel mooi kunt maken wanneer je het serieus aanpakt :)

Ik had deze vraag graag in het andere begrenzertopic (waar ik jou ook heb zien reageren) geplaatst alleen ik heb de rechten daar niet voor :\
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
3158 berichten
  • Pagina 139 van 158
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • 141
  • …
  • 158
  • Volgende

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.