Alle dingen die hij noemt bij elkaar 15 uiteraard. Kabel is nog geen euro, bougietje 4 en dop ook 4Bedankt voor je tip. De bougiekabel heb ik al vervangen eveneens als de bougie.
Voor de geïnteresseerde onder ons, ik heb inmiddels een tweedehands blok gekocht incl. cab en luchtfilter en een nieuwe uitlaat. De brommerboer kreeg de cilinder er ook niet af, zat teveel vast geroest. De kosten zouden oplopen vwb dd reparatie en dat zou het niet waard zijn. Vandaar het 2dehands blok (wat ook niet bepaald goedkoop was).
Zal binnenkort alles aansluiten hoop vandaag nog. Nieuwe bougie €15,-? Wow dat is een hoop geld voor een bougie. Die ik destijds hebt vervangen koste nog geen € 3,- Anyway thanks. Wordt vervolgd
Had Bruno het toch bij het rechte eind![]()
Uitlaat was al wel genoemd als mogelijkheid maar dan had je nog niet geweten of er schade was aan de cilinder/ zuiger.Tot slot nog weer een mini sleuteltip m.b.t bovenstaande. Ik vermoed dat veel mensen de uitlaat als volgt plaatsen:
flens op de tapeinden, moertje er los op, boutje achterzijde er in en in de beugel wurmen (euro2 beugel als je die hebt) en vervolgens de boel vast draaien.
Zo moet het m.i. NIET.
Hoe wel:
flens op de tapeinden, moertjes vast draaien (met beleid, alles lijkt wel van papier mache gemaakt) en dan zien of de uitlaat goed uitkomt achter. Komt ie dat niet dan daar de aanpassing maken.
edit: uitlaat achter wel even zo hangen dat ie in de buurt zit van de beugel met elastiek, touwtje, ty-wrap, whatever.
Zo voorkom je dat de uitlaat onder spanning vast gezet word en dat scheelt je uiteindelijk weer in lekkende uitlaat bij de pakking, scheuren in je uitlaat en gebroken tapeinden....
Zie foto. Het is een A5.Als de cilinder er hetzelfde uitziet als je oude dan is dit goed (staat A5 op) En als je schroefdraad op je tapeindjes goed is dan moet dit verder wel lukken al komen ze achter vaak net niet helemaal mooi uit en moet je misschien een gaatje of wat uitvijlen en/ of de beugel misschien iets verbuigen, spacertje er tussen van ringetje of moertje etc.
Tandwielen > slim
Had dat uitlaatje van mp ook gepast trouwens.
Als je dat wil doen, kun je hem beter aan mij geven.... <O~,,,,,Dat ding moet echt nu gaan rijden anders rij ik hem de sloot in
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten