• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

geen vaart in 65cc tomos te krijgen?!

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
11 berichten • Pagina 1 van 1
MT5Dennis
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor MT5Dennis » 13 mar 2016 22:02

Hallo,
ik heb een tomos waar ik al lang mee zit te kloten.. nu weet ik niet meer welke richting ik in moet gaan. Momenteel loopt hij niet/slecht. En ja, ik heb geprobeerd af te stellen maar dat hielp een maar een klein beetje. Nu zal ik vertellen wat ik er allemaal mee heb gedaan.

betreft een snortomos a35 standard, als eerste mijn setup:
Airsal 65cc cilinder
15/15 dellorto carb incl gaasfilter
15mm spruitstuk
ori onsteking op bromstand
techno krul uitlaat
bougie hittegraad 7
sproeier 76 momenteel

Oke, dit wordt een heel verhaal dus bereid je voor....
Als eerste ging mijn tomos niet eens aan, toen heb ik hem op bromstand gezet en als je dan ging rennen nadat je een harde kick gaf sloeg hij aan. Hij leverde alleen bijna tot geen trekkracht, Tenzij je op een lange weg ging rijden, dan trok die heel langzaam op naar ongv 35-40 km/u en dat was dan zijn max, dit trouwens met gas vol open. Vriend van mij had zo'n zelfde setup maar die van hem ging 65/70 en trok op als een beest. Ik heb de cilinder er zelf op gezet maar ik weet bijna zeker dat het daar niet aan ligt. Hoewel het me eerste keer is, heeft hij goede compressie en er komt geen lucht uit. Deze weg legde ik trouwens af met sproeier 68, die zit standaard in een 15/15 carb van dellorto. Ik heb hierna mijn cilinderkop opengehaald, toen zag ik dat er een klein putje in de zuiger zat. De cilinderset is nieuw dus dit vindt ik vreemd en heb geen idee waar het aan kan liggen, maar het is heel klein dus ik denk niet dat het uitmaakt en ik ga hier geen nieuwe zuiger voor kopen. Toen heb ik hem geprobeerd af te stellen en heb ik T/M sproeier 78 aangeschaft. Ik meteen 78 erin gedaan toen hoefde ik hem niet aan te rennen maar alsnog trok die super traag op, en net zoals sproeier 76 maakte hij soms afentoe heel veel toeren en lijkt hij te willen gaan maar alsnog heel trok hij extreem langzaam op.. sproeiers lager dan 68 ging hij nog slechter en bij 60, wat een vriend van me aanraade liep hij helemaal niet... Met sproeier 76 heb ik het achterwiel van de grond gehaald en heb hem volgas laten lopen, hij rookte veel maar liep wel hard geloof ik. Voor nu heb ik het even opgegeven en ga ik er pas weer aan beginnen als ik een richting weet waar ik naartoe moet. Hopelijk kan iemand me helpen, sorry dat het zo lang is maar ik heb alles zo goed mogelijk proberen uit te leggen zodat je misschien een goed beeld krijgt.

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 14 mar 2016 10:06

Sommige zuigers hebben een putje in het midden, dat hoort zo. Heb je de cilinder nieuw er op gezet? Je kan even kijken of je uitlaat niet ergens dicht gekoold zit (Denk het niet met een techno krul) of je uitlaatpoort.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)

John1950
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor John1950 » 14 mar 2016 13:03

Misschien voor jou van toepasssing http://wiki.tomosforum.nl/index.php/Val ... r_oplossen

MT5Dennis
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor MT5Dennis » 14 mar 2016 17:03

@kinderbrueno
Cilinder is er nieuw opgezet, techno krul is van marktplaats, dus die zou vol kunnen zitten maar dat lijkt me eerlijk gezegt niet, ga natuurlijk wel even checken

@john1950
dat kan best, ik heb namelijk ook zo'n papieren voetpakking.. Morgen ff me cilinder eraf halen dus. Hij heeft wel gwn goeie compressie..

fireface
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor fireface » 14 mar 2016 17:32

Dom antwoord misschien, maar weet je zeker dat je zuiger er goed in zit?
Met de pijl naar de uitlaatpoort.
De oplossing voor (bijna) al je Tomos gerelateerde vragen: klik, klik en klik.

In de mottenballen gelegd.

MT5Dennis
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor MT5Dennis » 14 mar 2016 18:03

@fireface

Domme vragen bestaan niet, het zou miss wel kunnen want het was wel me eerste keer een cilinder erop te zetten en heb t zonder hulp ofzo gedaan. Zoals ik al zij ga ik morgen even mijn hele cilinder eraf halen en controleren.
Bedankt voor jullie antwoorden, ik hou jullie op de hoogte.

John1950
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor John1950 » 14 mar 2016 18:13

Wanneer je de cilinder er af haalt en je ziet openingen in de hoeken zoals in de link die ik gaf moet je deze pakking gebruiken https://www.josdijkman.nl/voetpakking-t ... -2009.html
En uiteraard pijl op de zuiger richting uitlaatpoort zoals al aangegeven door fireface.

MT5Dennis
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor MT5Dennis » 14 mar 2016 19:47

Top, bedankt voor de tip. Ik heb geloof ik wel een iets meer vierkante pakking maar dat weet ik niet zeker zo uit mn hoofd. Morgen even kijken dus.

MT5Dennis
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor MT5Dennis » 15 mar 2016 18:22

Vandaag cilinder eraf gehaald, en inderdaad.... De zuiger zat verkeerd om. Ja ik weet het, het is heel dom van mij.. T was wel me eerste keer en ik heb er zeker wat van geleerd

Hij starte direct maar helaas overleed de koppakking Ook kwam ik erachter dat de moertjes op de tapeinden dol waren gedraaid. Dat dus even nieuw bestellen.

Nu nog een vraagje, Heb je een momentsleutel nodig om de cilinderkop goed vast te zetten? en zo ja, hoeveel NM moet je erop zetten??

alvast bedankt

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 15 mar 2016 18:29

Zal ie vast beter van lopen ;)

Beter van wel, ik houd 14 nM aan met gietijzer, je zou eigenlijk even moeten kijken wat het moment bij A55 blokken is, da's ook alu, misschien verschilt dat.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

MT5Dennis
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor MT5Dennis » 15 mar 2016 19:43

ok thanks, moet ik er ff een van werk jatten :)

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
11 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers