Snorretje vlot niet heel erg, tandwiel en sproeiertje besteld, spatbordje beetje opgeknapt, voorem schoon gemaakt en ingevet, km teller ding nieuw vet gegeven, Rem schakelaartje weer werkend gemaakt, kleine dinkies dus. Kwa rijden doet ie wat appart, geen 4takten meer dus maar nog niet je van het. Rijdt normaal gesproken ff over de 30 op de teller maar even een beetje wind mee en hij schiet naar de 38, ook niet erg maar dan is het net of ie ontploft zo'n beetje, er resoneerd ook iets als een malle.
Brombroer heeft ook iets, eigenlijk precies het tegenovergestelde van wat doorgaan het probleem is heb ik het idee, hij loopt 'rauw' op top. Eerst dacht ik dat het misschien kwam door de lange uitlaat, vervolgens de 15mm op 12mm spruitstuk maar dat is het allemaal niet. Heb nu een proma cp, nix geks, een op 13mm opgeboorde en netter gemaakte ingang 14/12 en hij doet het nog steeds al is het met die laatste wel iets beter. Een oplossing is om de sproeier groter te maken denk ik (druk op de zuiger ontstaat te vroeg) maar dan loopt ie onderin als een zak S@%#&t en dat zal zeer waarschijnlijk ook het geval zijn als ik de onsteking verlaat.
De echte oplossing is volgens mij het verbreden van de uitlaatpoort (geen zin om uit te leggen hoe ik daar bij kom

) maar het waarom is me niet echt duidelijk, hij is nl zo goed als standaard. Enige wat ik heb gedaan is de boel wat netter gemaakt hier en daar en wel een koppakking gebruikt maar of dat nu zoveel uitmaakt en als wel dan eerder de andere kant op.
Grappig detail is wel, vond ik, dat ik nu op sproeier 55 zit terwijl ik in de 15 op 67 zat, dat scheelt nog al ff voor die 2mm verschil.
Verder eieieieieindelijk is bezig geweest met de 65cc die ik van Brueno over genomen heb. Het is weer een echt DMP verhaal, pfffff. Had nog een blokje liggen, staat onbekend maar voelde wel oke dus zie wel wat ie doet, cilindertje gespoten en hier en daar een beetje netter gemaakt. Lang op zoek geweest naar een andere zuiger, al was het maar om te zien of dat er beter uitzag, de zuiger ligt nl. scheef in de boring (!) Uiteindelijk kwam ik niet verder dan een airsal zuiger maar maakte 0 verschil, zou de boring gewoon niet rond zijn dan dus...(!?!) Airsail gebruikt wel andere veertjes trouwens. Blah blah blah, al draaid ie maar een half jaartje, ook goed. (of teveel gevraagt?

)
Cilinder er op gezet, dat ging wel erg zwaar, zo zwaar dat ik me niet aan de indruk kan ontrekken dat de boring zo maar is een beetje kan vervormen.. ah well.... Toen is kijken naar de deckhight (ruimte tussen zuiger en bovenkant cilinder als de zuiger op zijn hoogste punt staat) mm of... 2, 2,5, iig zo veel dat meten niet echt boeit. Toen de kop er bij... dat is gewoon een 50cc hd kop (die ik best mooi vind) waar ze een stuk uitgedraaid hebben, dag pasvlak, welkom kans op lekkerij, dag squisform, welkom grotere kans op detonatie... squish in de kop (in zoverre je dat een squish mag noemen) ook weer meer als een mm gok ik zo en dan zit er ook nog een koppaking bij van 1.4mm. Geeft al met al een squish van om en nabij 4,5 a 5mm, 0,7mm gewenst, zo uit de doos met dunste voetpakking, top spul!
Maar affijn, het zit er op

(zonder koppakking) Ga em eerst proberen met een aangepaste 9mm en toch weer een membraan experimentje, kijken of dat uberhaupt wil en als het blokje het toelaat uiteraard.
tot zover weer mijn beslommeringen.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje
O no, red pilled...