Hmmm, Pinty, lees je nog mee? Ik geloof dat ik het voor elkaar heb.
Ff beetje inleiden want alles is relatief, wat de een snel optrekken vindt, vindt de ander net nix. Daarbij is mijn ervaring met tomossen ook weer niet supergroot dus ik weet niet hoe het bij anderen zit (echt zit)
Toen ik m'n packertje kocht was ie origineel op een 'standaard snel' na, hij ging ongeveer 60 op de teller maar dat duurde lang, hoe het overschakelen ging weet ik niet meer. Beetje lopen klooien hier en daar zoals dit topic wel duidelijk maakt en af en toe iets veranderd aan de pack'r maar eigenlijk niet gek veel. Andere uitlaat, 13mm (opgeboorde 12) sha die een beetje geoptimaliseert is, m'n eerste aangepaste spruitstuk (niet heel netjes) en heel beun de uitlaatpoort iets groter gemaakt met de cilinder nog op de brommer en spoelpoort ingangen aangepast op grote spoelerblok.
Anyway, die rijdt best lekker, 68 op de teller, trekt redelijk goed op alleen bij het overschakelen kan het beter, hij blijft wat slippen in de eerste versnelling en als de 2de dan overpakt dan heeft ie wat moeite. (snap nog steeds niet goed hoe die versnelling nou exact werkt maar heb het idee dat het gebrek aan kracht in zijn 2 maakt dat ie langer in z'n 1 blijft (?)) EN hij heeft last van 'probleem gebiedje' Prima mee te rijden maar echt lekker is het niet.
Vandaag kreeg ik het opeens op m'n heupen en heb de sport'r weer is uit de schuur getrokken, die stond daar al zo'n tijd zielig te wezen en hierboven genoemde cilinder, spruitstuk en membraan er op gezet met een 15mm sha met mijn dash luchtfilter
Met meteen ideetje van het aanpassen van de kop er bij zodat er een wat dikkere voetpakking onder kon. Dat ging eigenlijk prima, gekozen voor de 65 cc kop van DMP omdat daar minder matriaal vanaf moet omdat ik geen draaibank heb maar wel een schuurmuis

Zou DMP echter niet wezen als er geen verschil in die koppen zit kwam ik achter. |Als je hem helemaal vlakt dan is ie kleiner als 38mm en dat scheelt nogal of je de ene kop of de andere hebt, DOH! Enfin, bougie in de kop gedraaid, die in de boormachine en met een fijn schuurpapiertje bewerkt en verrek, dat ging perfect!
Om een lang verhaal wat korter te maken, na even gevloekt te hebben omdat ik er achter kwam dat de sport'r heel geen blok met grote spoeler had (DOH! 2) en het aanpassen van de spoelers nu dus wel is iets tegen zou kunnen werken en het gebruikelijke gedoe zoals blokken die echt niet te kantelen vallen zodat de cilinder er alsnog niet af wil (frame verschil neem ik aan?) en ik uiteindelijk de benzinekraan er maar heb afgehaald zodat het wel wilde.... zit de boel er op, proma CP uitlaatje er op, geen snelheidswonder maar net ff beter/ sneller dan standaard-snel, sproeiertje 64 gegokt. even gestart, beetje laten lopen, rookte wat, ik denk, nahhhh, sproeiertje 62 proberen.
En, ding trok lekker weg! Was helemaal verbaast! Overpakken naar 2de ook veel beter. Ff naar vriendin geweest, bak koffie gedronken en toen wilde ik wel is weten hoe het bovenin zat en ook dat viel heel niet tegen, teller is wat gammel en zwieperde wat maar volgens mij gewoon 70 op de teller, om en nabij dus. Sproeier lijkt zo maar in 1 x goed, misschien nog 1 maatje kleiner, misschien ook niet.
Tja, moet je meer zeggen
Ben wel benieuwd wat ie doet met de uitlaat die nu onder de pack'r zit maar eigenlijk, een relatief stil tomosje die best goed rijdt, misschien dat het met een 24 achtertandwiel nog net iets beter is, gaat het nog hard zat (lees, te hard)
Heb go pro van vriendin geleend dus zal is een filmpje maken, ter vergelijk voor anderen (?)
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje
O no, red pilled...