nu ik echt begonnen ben met mijn project leek het me leuk het hier bij te gaan houden en jullie ervan op de hoogte te houden.
Ik ben bezig met een Tomos Quadro brom. Ik ben hem eigenlijk gewoon aan het opknappen, maar ik geef er toch een beetje mijn eigen draai aan, om hem leuker te maken.
Wat heb ik al gedaan;
- onderdelen kopen (chroom speedy uitlaat, standaard luchtfilter, buddyseat, chroom koplamp, sproeiers voor het afstellen, bougie, en een setje knippers met relais van fireface

- Alles helemaal uit elkaar halen, behalve de motor.
- Alles wat betreft het frame in de epoxy zetten, na alles grondig geschuurd te hebben
- Stuurbediening omsolderen voor knippers
- Verf bestellen
- Plakfolie halen
- Kentekenplaat laten maken (gewoon een nette nieuwe)
- Spatborden verslijpen
- Velgen uitkiezen (ik had er 6!)
Wat moet er nog;
- achterlicht (klein) kopen
- frame bijwerken met nog wat epoxy
- spuitklaar maken
- spuiten
- afbouwen.
- rijbewijs
Nu maar eens wat foto's. En zo begon het, met een roestige maar netjes lopende Tomos Quadro uit 2005.
Alles lekker in epoxy gezet. En door mijn onwetendheid zat er toen opeens een gaatje in de tank, maar die wordt netjes dichtgelast hoor.
Dit is het blokje.
En een setje remmen, ik zoek gewoon de beste ertussenuit.
Voor deze velgen heb ik gekozen, deze zien er het beste uit.
Dan blijft dit over, er zit nog een wel een nieuwe band bij, maar dat zoek ik later wel uit.
De oude uitlaat had zijn beste tijd gehad.
Ik kreeg er ook nog een kabelboom bij, en 2 voorvorken.
Deze kabelboom was de luxe variant, dus ik heb de stuurbediening eraf geknipt, en deze aan de huidige kabelboom gesoldeerd. Ik heb alleen de killswitch ff moeten beunen, die gaat nu van de ontsteking, direct naar de schakelaar, en dan naar de bobine, maar alles werkt, dus het lijkt me prima.
Dit is het plakfolie, lekker oranje. Het frame zelf wordt grijs, RAL 7024, met oranje accenten.
Ik hoor graag jullie reacties en vooral de tips.