is dit misschien een idee? Geen idee of je onder het afgebroken tapiie kan boren (da's hard spul)
hoop dat je uit het tekeningetje komt. Beugel zou dan meer een U zijn en je moet wat kleine koelribjes weg halen.
Beunerdebeun

de kliko gaat hij echt nog niet in hoor... zat dingen nog om te proberen! een nieuwe kopen kan altijd nog! snap je tekeningetje alleen niet echt.Hij kan al bijna in de kliko denk maar...
is dit misschien een idee? Geen idee of je onder het afgebroken tapiie kan boren (da's hard spul)
hoop dat je uit het tekeningetje komt. Beugel zou dan meer een U zijn en je moet wat kleine koelribjes weg halen.
Beunerdebeun
ivo.png
ik kan happy hardcore op z'n tijd wel waarderen.
mooi lassen is een luxegoeie Ivo![]()
tekening al gebestideerd maar kom er niet uitGeloof nooit dat je daar vlees genoeg voor hebt en denk dat je deie ook zo weer kapot draait.
Tekeningetje, bestudeer het maar even
(of niet)
jazeker ik fat em! heb helaas nu cilinder er weer op omdat ik dacht dat dat tapeind wel goed zat maar toen er gewciht aan kwam viel hij der weer uitBalen![]()
Is het niet een idee om je uitlaatspruitstuk eraf te slijpen en dan een nieuwe erop lassen met een uitstekende punt, en dan daar een nieuw gat boren met nieuw schroefdraad. Kan je het nog volgen?![]()
En anders misschien het oude gat dicht laten lassen en dan gewoon weer een nieuwe boren en tappen.
8mm tot de fagebroken tap... lijk me niet sterk en met zomn tap om schroefdraad te tappeen loopt schuin dus dan heb je maar een heel klein gedeelte met schroefdraad...Half uur is geejn bestuderen, da's ff kijken
Hoeveel mm heb je voor de afgebroken tap? Misschien kan er een helicoil in?
Dat kost geld
Ps, klooi tb![]()
dus je wil zeggen dat je verbaasd bent van mijn tkening?Durf geen tekeningetjes meer te maken
Zou iig 2 koelribben gebruiken ter ondersteuning, niet 1.
tb > toetsenbord, af en toe een beetje ruzie mee![]()
ik heb alleen co2 lassen en had gelezen om aluminium te lassen moet je 100% argon hebben dus dat wordt em niet..Even over de optie van 105 crosser; misschien kan je wel iets van een stukkie erop lassen (luchtdicht). Je zegt co2 las maar ik weet je exacte mengsel niet (CO2/Argon; Mig/Tig) dus uitzoeken is lastig.
Enne, je smartphone heeft ook een toetsenbord (intern/pop up) , daar zit ook ook vaak naast met tikken.
ja, plan was ietsie aangepast, we hadden niet meer zo'n bout met oog dus had ik een grotere moer erop gelast. alleen hij lekt iets aan de kant van het blok, maar dat komt ook omdat ik geen pakking meer had dus die ga ik morgen even halenO zo had je het in je hoofd, ziet er ook wel uit als een deugdelijke oplossing, leuk gedaan!
Op naar het volgende![]()
idd ik vind t ook weer zo wat om een hele nieuwe cilinder te kopen omdat 1 bout/schroefdraad verneukt isIf it works, it aint stupid....
Ach, soms is een beun oplossing ook prima, mooi opgelost zo
heeyyy 200e bericht in dit topicGoed bedacht zo!En lassen ziet er iig beter uit dan mijn eerste keer
![]()
Alleen volgende keer ietsje meer gas denk ik, er zitten nog een beetje bubbels in. Maakt nu niet uit hoor, het hoeft toch niks te houden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten