Ik ben Rens, 21 jaar en momenteel bezig aan een Tomos 3L.
Deze heb ik via marktplaats gevonden in Spijkenisse, ben er gelijk omgereden.
zie de foto's voor hoe hij er toen bij stond.

de foto uit de advertentie

Thuis aangekomen
Toen ik de brommer eenmaal had ben ik een plan gaan maken, wat moet er gebeuren en hoe?
Het plan was eerst alles demonteren en dan stukje voor stukje opbouwen. Het achterspatbord was doorgeroest dus hier moest een nieuwe op gelast worden. De bagagedrager was niet origineel en hier waren nieuwe gaten voor geboord, dus ook deze moesten aan een las beurt geloven. ook moest hij opnieuw gespoten worden.

Volledig gedemonteerd en het achterspatbord er af. Binnenspatbord zit er in om te passen.
Hierna ben ik begonnen met het motorblok en het spuiten.
De brommer moest geheel origineel worden en dus heb ik voor zwart gekozen. De tank wilde ik laten verchromen, echter zat er een deuk in en heb ik hem dus mee gespoten om later een chroom exemplaar op de kop te tikken. (Dit heeft geen prioriteit gehad en is dus nog niet gebeurd

De tank gespoten

Het frame gespoten met de tank er al op.

Voorvork gemonteerd, koplamphuis ligt klaar voor montage.

Voorwiel met nieuwe whitewall band, nieuw origineel zadel, koplamp en stuur gemonteerd. Het begint al ergens op te lijken.

Ook het achterwiel, het motorblok en voorspatbord zitten er nu op, het is weer een brommer!

De uitlaat en bagagedragers zitten er op. Hij heeft vandaag ook voor het eerst gelopen!

Electra aangesloten, stickers geplakt , kenteken plaathouder geplaatst en de ontsteking afgesteld. Hij is bijna klaar voor de keuring!
Hij is inmiddels goedgekeurd door de RDW, mijn kenteken is ook binnen en de eerste proefritjes zijn gemaakt.
De schakelkabel is ver aan zijn einde maar het vervangen is een uitdaging, hiervan zijn heel veel verschillende soorten. Maar nauwelijks meer beschikbaar. En enkel deze past, die zal ik dus nog na moeten laten maken.
Betere foto's volgen!
Update:
De nieuwe foto’s zijn ook gemaakt: