Zo, tijdje geleden
De Streetmate is ondertussen eens flink aangepakt. Motorblokje gereviseerd, cilinder ietwat bijgewerkt en nieuwe lagers, keerringen etc.
Alles (op het frame na) is gestraald en meermalen gespoten, waarbij de chromen velgen zwart zijn gemaakt.
Vervolgens alles teruggezet met uiteraard nieuwe boutjes en moertjes, nieuwe achterbruglagers, remkabels, remblokken, elektra bijgewerkt en voorvelg vervangen voor een ander exemplaar (deze heeft een kleinere naaf en grote remschijf, stoerder

), nieuwe schokbrekers en zelf een uitlaat gebogen en gelast met een demper van een S25, voor een mooi diep geluid en behoorlijk knappe prestaties.
Genoeg geluld, plaatjes van het eindresultaat van de klusperiode:
Vervolgens ermee op vakantie geweest, vanaf Amsterdam naar Duitsland (Kleef) gereden en vervolgens via Rotterdam weer terug in een paar dagen.
Natuurlijk kon sleutelen niet uitblijven, na alle heuvels gaf de koppeling het op.... Gelukkig had ik een reservekoppeling bij me en kon ik al snel weer doorkachelen. Voor de rest op wat losgetrilde onderdelen geen pech gehad
Uiteraard blijven we sleutelen, het motorblokje wat eronder vandaan komt weer uit elkaar, en wat aanpassen. Zit alleen met een hoofdbreker, want beide cilinders hebben een hoge pingel erin welke steeds erger wordt, nieuwe zuiger heeft niet geholpen (dure zuiger, 65,-........)
Nu is het een blok met grote spoelers (A55) en heb ik de volgende opties in mijn hoofd:
1. Nieuwe A55 zuiger kopen (Duur!) met een nieuwe A55 cilinder (Heel duur!)
2. Nieuwe A35 cilinder + zuiger (Eurokit 50cc snel bijv.) kopen (niet duur) en twee A35 carterhelften vinden en er een A35 blok van maken met 15/15 carb. etc
3. Nieuwe A35 opstelling zoals bovenstaand, maar dan met de A55 carters waarbij ik de spoelers in de cilinder vanaf de grote spoeler uitfrees zodat het geheel wel goed past. Weet alleen niet of dit werkt......
Mogelijkheden zijn redelijk groot, zoals lassen, draaien, frezen, etc.